טבע חתמה על הסכם פיתוח והפצה של הקופקסון ביפן

ענקית התרופות חתמה על הסכם עם חברת התרופות טאקדה, לפיתוח והפצה של הקופקסון ביפן ■ במסגרת תנאי ההסכם, שפרטיו הפיננסים חסויים, טבע תעניק לטאקדה זכויות שיווק ביפן, וטאקדה תגיש בקשת תרופה חדשה לרישום הקופקסון ביפן

ענקית התרופות טבע הודיעה היום (ד') כי מוקדם יותר השנה חתמה על הסכם עם חברת טאקדה, חברת התרופות הגדולה ביותר ביפן, לפיתוח והפצה של הקופקסון (גלטירמר אצטט) ביפן. טבע וטאקדה עובדות כעת על הסכמים נוספים הנוגעים ליישום רשיון זה.

כאמור, במסגרת תנאי ההסכם, טבע תעניק לטאקדה זכויות שיווק ביפן, וטאקדה תגיש בקשת תרופה חדשה (NDA) לרישום של גלטירמר אצטט ביפן. הפרטים הכספיים של ההסכם הינם חסויים.

טבע וטאקדה יעבדו בשיתוף-פעולה צמוד כך ששני הצדדים יוכלו לספק אפשרות טיפול חדשה לחולי טרשת נפוצה ביפן בהקדם האפשרי, מקום שבו הטיפולים הזמינים כיום עדיין מוגבלים.

גלטירמר אצטט (המשווקת תחת השם קופקסון) פותחה על-ידי טבע כתרופה הניתנת באמצעות זריקה אשר מותווית להפחתת תדירות ההתקפים של טרשת נפוצה התקפית-הפוגתית, לרבות בקרב מטופלים שחוו התקף קליני ראשון והציגו תוצאות MRI המאפיינות טרשת נפוצה.

התרופה נחשבת לטיפול הסטנדרטי בטרשת נפוצה התקפית-הפוגתית, וכיום היא מאושרת לשיווק ב-55 מדינות ברחבי העולם.

התרופה מיועדת לקבל מעמד של תרופת יתום ביפן, וכיום היא מפותחת כתרופה חדשה שטרם אושרה (UNDA) על-ידי חברת-הבת של טבע ביפן (Teva Pharmaceutical K.K), לבקשת משרד הבריאות, העבודה והרווחה היפני.