מרכז המחשוב של בנק מזרחי-טפחות עובר ללוד

הושגה הסכמה בין ההנהלה לעובדי הטכנולוגיה במזרחי-טפחות לאחר סכסוך עבודה של 3 שנים ■ מרבית העובדים יישארו בת"א

אחד מסכסוכי העבודה הארוכים במערכת הבנקאית קרוב לסיום. ל"גלובס" נודע כי מנכ"ל מזרחי טפחות אלדד פרשר הודיע השבוע לדירקטוריון הבנק על חתימת הסכם עם ועד העובדים של חטיבת הטכנולוגיה של הבנק (לשעבר מחיש), לפיו מרכז המחשבים של הבנק יעבור ללוד, לבניין החדש והממוגן שנבנה שם. עם זאת, רוב עובדי החטיבה (למעט 4 טכנאים), יישארו במקום מושבם המקורי (בעיקר בת"א) ויתפעלו את המחשוב מרחוק.

עוד נקבע בהסכם, כי מתקן הגיבוי של הבנק יעבור מפ"ת לר"ג. תהליך העברת המרכז ללוד תחל בימים הקרובים. מדובר בהעברה של אלפי שרתים, כאשר הכוונה היא לעשות זאת בהדרגה מבלי לשבש את פעילות הבנק.

נדגיש כי סכסוך העבודה שהוכרז לפני 3 שנים עדיין לא הסתיים רשמית. הצדדים צריכים לסכם נושאים כמו הסטטוס של עובדי הקבלן בחטיבה, ונושאים הקשורים לתשלום השכר בשנים 2005-2007. עם זאת, ההערכות הן כי גם על יתר הנושאים תושג הסכמה בהמשך. המגשר בסכסוך הוא עו"ד מוטי מירוני.

העברת מרכז המחשוב ללוד הוא בשורה חשובה וטובה לבנק. מזרחי טפחות השקיע משאבים רבים בבניית בניין חדש לזרוע המחשוב בלוד. מדובר במבנה משוכלל, שדרש השקעה המוערכת בעשרות מיליוני שקלים. כמו כן, דרישות הרגולציה והאיומים הביטחוניים מחייבים את הימצאות מרכז המחשבים של כל הבנקים באתר ממוגן, על מנת להבטיח פעילות רציפה, במקרי חירום.

ועד עובדי החברה, בראשות חנן חסן, דרש בתמורה למעבר ללוד כמה דרישות, ובהן פיצוי בעבור עובדים שבעקבות המעבר ללוד יתרחקו ממקום מגוריהם. בהנהלת הבנק, בראשה עמד אז אלי יונס, לא הסכימו והוכרז סכסוך עבודה. התוצאה הייתה שהציוד החדש שנקנה בעבור מחיש, שכלל שרתים ומחשבי ענק, קיים בבניין בלוד, אך לא נעשה בו שימוש.

אחרי תקופה ארוכה של יחסים קשים, חל מפנה בחודשים האחרונים. ראשית, מונתה ראש חטיבה חדשה לחטיבת הטכנולוגיה, איילה חכים. חכים, תא"ל במיל', נחשבת אשת מקצוע בולטת בתחום המחשוב, שהצליחה ליצור יחסי אמון מול הוועד. גם פרשר, הנחשב לפחות לוחמני מקודמו יונס, פעל לסיום הסכסוך, ומקורבים הן לבנק והן לוועד מציינים כי האווירה טובה יותר מבעבר, ולכן קיים סיכוי גבוה כי גם ביתר הסעיפים צפויים להגיע להסכמה.