דיווח: אפל חתמה על הסכם שיווק עם צ'יינה מובייל

ב"וול סטריט ג'ורנל" דווח כי שתי חברות הענק חתמו על הסכם לשיווק מכשירי האייפון בסין ■ אנליסטים מעריכים כי עסקה שכזו עשויה לספק "אוויר לנשימה" לאפל שמחפשת לחדור לשווקים חדשים ולהגביר את הצמיחה

אפל וחברת צ'יינה מובייל, חברת הסלולר הגדולה ביותר בעולם, חתמו על עסקה לשיווק מכשירי האייפון של אפל - כך לפי דיווח של ה"וול סטריט ג'ורנל". הדיווח מתבסס על מקורות אנונימים שמקורבים למו"מ המתנהל בין שתי חברות הענק.

צ'יינה מובייל אמנם אישרה בימים האחרונים כי היא מנהלת מגעים עם ענקית הטכנולוגיה האמריקאית, אך מאנה לספק מידע נוסף בכל הנוגע לעסקה שכזו. "צ'יינה מובייל ואפל ניהלו מגעים לגבי שיתוף פעולה אך לא קיים כעת מידע נוסף שיאשר עסקה סופית", אמר רייני לי, דובר חברת צ'יינה מובייל.

בינתיים, אנליסטים מעריכים כי עסקה שכזו תוסיף ערך לשתי החברות. "רק בצ'יינה מובייל קיימים יותר משתמשים מאשר סך משתמשי האינטרנט במספר רב של מדינות", אמר קיית' פיץ-גרלד, מנהל השקעות בחברת Money Map Press. "אני סבור שעסקה שכזו מגלמת פוטנציאל להוסיף עד 2 דולר למניה, במונחים של רווח, אם אכן היא תצא לפועל".

עם יותר מ-700 מיליון לקוחות, צ'יינה מובייל נחשבת לחברת הסלולר הגדולה ביותר בעולם. ענקית הטלקום הסינית היא אחת החברות הבודדות בעולם שעדיין אינן משווקות את מכשירי האייפון של אפל ואם ההסכם יצא לפועל היא תתחיל למכור את מכשירי החברה עוד החודש. לכן, רבים מעריכים כי הסכם שיווק שכזה הוא הכרחי לצמיחה נוספת של אפל.