מיצג "פסטיבל זז"

דברים שכדאי לעשות בחוץ בסופ"ש ובשבוע הבא

מה: פסטיבל זז, המתקיים זו השנה השמינית, מארח יוצרים ופרפורמרים ישראלים ובינלאומיים. השנה מציין הפסטיבל מחווה למקלט 209, שבו החלה פעילות המיצג לפני 25 שנה, ומשם צמח האנסמבל הפועל בשנים האחרונות ב"במת מיצג" שבתחנה המרכזית החדשה בתל-אביב, בניהולה האמנותי של תמר רבן. הבמה מהווה מקום ייחודי למחקר, למידה והתנסות באמנות המיצג. בפסטיבל שיתקיים מהיום במשך 9 ימים משתתפים אמנים מהודו, יפן, קנדה, יוון ועוד.

מתי, איפה וכמה: הערב, מחווה למקלט 209, הכניסה חופשית. במת מיצג, התחנה המרכזית החדשה ת"א, קומה 4 , שער 41. www.miklat209.org.il.

הפנינג

אנימציה וגיימינג בתילתן

מה: דצמבר זה חודש של חגים לכל הדתות, ובחיפה המעורבת יודעים איך לחגוג עם סגנון. במסגרת אירועי "החג של החגים" בעיר תקיים מכללת תילתן לעיצוב ותקשורת חזותית הפנינג עיצוב ומשחקי מחשב לכל המשפחה. בשישי אחה"צ ייפתחו לקהל הסטודיו לאנימציה והסטודיו לפיתוח משחקים ואפליקציות במכללה, שם יגלו המבקרים איך עשו את סדרות האנימציה הישראליות, ייחשפו לתוכנת פיקסאר ויקבלו הרצאות על התחום.

מתי, איפה וכמה: שישי (6 בחודש), משעה 16:00 ועד אחרון המבקרים. תילתן, המכללה לעיצוב ולתקשורת חזותית, רחוב העצמאות 65, קמפוס הנמל, חיפה. הכניסה חופשית. www.tiltan.co.il.

סרט

פרנסס הא

מה: סרט ניו-יורקי עצמאי קטן, מצולם בשחור לבן, המספר על בחורה לבבית ונאיבית, רקדנית שהיא גמלונית במקצת, בשם פרנסס. פרנסס נולדה עם לב חריג בגודלו, והיא פועלת לפיו. אין בה טיפת רוע, מרפקים או כל רצון להצטייר כמתוחכמת. היא מה שהיא, וזה כל כך נדיר בימינו, בעולמנו, על אחת כמה וכמה בניו-יורק. אתם ככל הנראה הולכים להתאהב בכוכבת הראשית של הסרט. כלומר, בשחקנית גרטה גרוויג, בת זוגו של הבמאי נוח באומבך, שכתב איתה את התסריט. התפקיד נכתב עבורה, ואלמלא היא, הסרט הנפלא הזה לא היה מטביע חותם.

מתי, איפה וכמה: מחמישי הבא בבתי הקולנוע ברחבי הארץ. מחיר: 38 שקל.

תערוכה

ניצוץ, מאיה גלפמן

מה: מאיה גלפמן טווה עולם רגיש ופריך, ברקמת חוטי זהב. במרכז התערוכה פסל כנפיים אדומות, ארוג בחוטי צמר על קולבים. בתערוכה "ניצוץ" בגלריה צדיק עוסקת גלפמן בדואליות של העשייה אישית והאינטימית של האמן ושל חשיפת האמנות לקהל הרחב. בנושא זה היא עוסקת גם בהרצאה שתישא מחר (ו') בכנס TED על יצירה נשית.

מתי, איפה וכמה: שישי (6 בחודש), 13:00, מופיעים בחלל התערוכה רועי ריק ועידן רבינוביץ (הקולקטיב) ובשישי 13.12 - הופעה חד פעמית של אסף אבידן. בשבת השבוע שיח גלריה וב-14.12 שיחת סלון ואירוע נעילה חגיגי. גלריה צדיק, שמעון הצדיק 16, יפו, ב'-ה' 17:00-10:00, ו' 14:00-10:00, שבת 11:00-16:00.

קלאסי

הפילהרמונית הישראלית

מה: זובין מהטה, מנהלה המוזיקלי של התזמורת הפילהרמונית הישראלית, ישוב השבוע לישראל וינצח על מספר סדרות קונצרטים עם התזמורת. במסגרת סדרות הקונצרטים השונות יופיעו הכנר האמריקאי דיוויד גארט, הכנר הישראלי גיל שחם, והפסנתרן הטורקי הייחודי פזיל סאי. הקונצרטים ייערכו במהלך חודש דצמבר בירושלים, בתל-אביב ובחיפה. בתוכניות השונות יבוצעו, בין היתר, יצירות מאת שנברג, ברהמס, שוברט, ברטוק, ברוקנר ועוד.

מתי, איפה וכמה: הקונצרטים יתקיימו בבנייני האומה בירושלים, בהיכל התרבות בתל-אביב ובאודיטוריום חיפה. הקונצרט הראשון יתקיים ביום ו' 6 בדצמבר בשעה 11:00 בירושלים. מחיר: 500-140 שקל.

מוזיקה ברזילאית

ימאנדו קוסטה

מה: בשני הקרוב יתארח בת"א הגיטריסט הברזילאי יאמנדו קוסטה (Yamandu Costa), להופעה חד-פעמית בישראל. קוסטה, 33, מנגן על גיטרה ברזילאית ייחודית בת שבעה מיתרים. סגנון הנגינה שלו מושפע ממוזיקת ה"שורו" הברזילאית, בוסה נובה, טנגו, סמבה ומילונגה וממלחינים כמו ז'ובים, פיאצולה וג'אנגו ריינהארד. זו תהיה הופעתו השנייה של קוסטה בארץ, לאחר הופעה קודמת שהתקיימה לפני חמש שנים. קוסטה יופיע בה לבדו, ללא להקה. בהופעה יתארחו רועי בן סירה וסלעית להב.

מתי, איפה וכמה: ראשון (8 בדצמבר), 22:00, מועדון המופעים רדינג 3, נמל ת"א. מחיר: 149 שקל.