כלכלני לאומי: "רמת המחירים בשוק המקומי מעט גבוהה"

בלאומי ממליצים על חשיפה גבוהה לאפיק המנייתי בחו"ל, תוך הערכה שרמת המחירים של שוקי המניות בעולם עדיפה ביחס לאג"ח הקונצרני

בתקופה האחרונה נרשמה עלייה במכירות של מניות על ידי בעלי שליטה בשוק המקומי. תופעה זו עלולה לרמוז על כך שבעלי החברות מעריכים כי המניות נסחרות בסביבת שווין הכלכלי, ואף מעליה. כך מציינים כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית על שוק ההון.

בחודשים אוקטובר ונובמבר גייסו קרנות הנאמנות שמתמחות במניות כ-792 מיליון שקל וכ-502 מיליון שקל, עלייה חדה לעומת ממוצע הגיוס שעמד מתחילת השנה על 282 מיליון שקל בלבד - מה שמצביע על הגדלת החשיפה של המשקיעים הפרטיים לשוק המניות הישראלי. במקביל, הגופים המוסדיים ממשיכים להקטין חשיפה לשוק המקומי. "להערכתנו, רמת המחירים בשוק המקומי אכן מעט גבוהה, ולכן קיימת העדפה בחשיפה לשווקים הבינלאומיים באחזקת המניות בתיק ההשקעות".

בנוגע לשוק האג"ח, בלאומי מעריכים כי התשואות בחלק הארוך של העקומים המרכזיים בחו"ל, וכפועל יוצא מכך גם בשוק המקומי, צפויות להמשיך ולעלות בטווח הזמן הבינוני (לאורך השנתיים-שלוש הקרובות), וזאת כתלות בהמשך השיפור בכלכלת ארה"ב (ובמידה מסויימת גם בכלכלת אירופה). "מומלץ להימנע מאג"ח ממשלתיות של המדינות המפותחות המרכזיות (ארה"ב, גרמניה, יפן)".

כלכלני לאומי ממליצים על החזקת אג"ח ממשלת ישראל תוך התמקדות במח"מ בינוני-קצר. בחלק הקצר, קיימת העדפה לאפיק הצמוד, למרות שסביבת האינפלציה צפויה להישאר ממותנת, וזאת בגלל שהאינפלציה הצפויה הנגזרת משוק ההון בטווחים אלו נמוכה מדי. "אנו ממליצים על החזקה נמוכה של אג"ח קונצרני בחו"ל, תוך התרכזות בדירוגים נמוכים (רמת סיכון גבוהה) ומח"מ קצר/בינוני. עליית התשואות בחלק הבינוני של העקום, והערכה שמעתה מגמת העלייה בתשואות לא תהיה מהירה, תומכת בהסטת חלק מההחזקה באפיק לאגרות במח"מ בינוני".

עוד מציינים בלאומי כי רמת המרווחים באפיק הקונצרני בישראל נמוכה ואינה משקפת באופן מספק את הסיכון. לכן, יש להחזיק חשיפה נמוכה לאפיק, תוך התמקדות בסדרות של חברות תזרימיות בדירוגי השקעה בינוניים ובעלות מח"מ קצר (עד 3 שנים). בתיקי השקעות בהם רכיב האג"ח הקונצרני המקומי מהווה נתח גבוה, ממליצים בלאומי לנצל את תקופת הזמן הנוכחית, הרגועה, כדי להקטין חשיפה.

בלאומי ממליצים על חשיפה גבוהה לאפיק המנייתי בחו"ל, תוך הערכה שרמת המחירים של שוקי המניות בעולם עדיפה ביחס לאג"ח הקונצרני. יחד עם זאת, הסיכון באפיק המנייתי עולה ככל שנמשכת העלייה במכפילי הרווח בשוקי המניות.