קרדיט סוויס: תשואת חסר לוול סטריט מול העולם ב-2014

"השוק האמריקני הוא דפנסיבי בגלל הגמישות הרבה שיש לכלכלה, המאפשרת בין השאר לחברות לפטר עובדים במהירות במצבי משבר. לכן, כשהכלכלה העולמית מתאוששת שוק המניות האמריקני רושם בדרך כלל תשואת חסר לעומת שווקים אחרים"

כלכלני קרדיט סוויס מעריכים כי מדדי וול סטריט ירשמו תשואת חסר מול בורסות אחרות בעולם ב-2014. הסיבה העיקרית - התאוששות כלכלת ארה"ב.

בבנק מעריכים כי המשק האמריקני יתרחב ב-2.6% בשנה הבאה, עם סיכוי טוב להפתעה חיובית לעומת תחזית זו, על רקע הגדלת ההוצאה הממשלתית, השקעות תאגידים והתאוששות שוק הנדל"ן.

"השוק האמריקני הוא דפנסיבי בגלל הגמישות הרבה שיש לכלכלה, המאפשרת בין השאר לחברות לפטר עובדים במהירות במצבי משבר. לכן, כשהכלכלה העולמית מתאוששת שוק המניות האמריקני רושם בדרך כלל תשואת חסר לעומת שווקים אחרים", הם אומרים.

החברות שלא מהסקטור הפיננסי בארה"ב נסחרות בפרמיה של 47% ביחס של שווי שוק להון העצמי לעומת חברות דומות בעולם, לעומת ממוצע של 30% בדרך כלל. מדובר בשיא של 12 שנים.

עם זאת, בקרדיט סוויס מעלים את מחיר היעד למדד ה-S&P 500 מ-1,900 נק' ל-1,960 נקודות לסוף 2014.

עוד מעריכים בבנק השוויצרי כי הדולר צפוי להתחזק, מהלך שיפגע ברווחי החברות האמריקניות, וכי התשואות בשוק האג"ח יעלו על רקע הפסקת רכישות האג"ח על ידי הפדרל ריזרב.

אגב, בניגוד לקרדיט סוויס, במורגן סטנלי ו-UBS עדיין מאמינים שהשוק האמריקני יבלוט לטובה בשנת 2014 ואילו בגולדמן זאקס נמצאים ב"תשואת חסר" על השוק האמריקני ל-12 החודשים הקרובים.