נתן זהבי על אמנון לוי: "כלומניק, צבוע, מתבכיין"

זהבי: "הרי אם לא היית מתבכיין ועושה את התוכניות המחורבנות והצהובות שלך על הנושאים האלה, לא היית מיליונר היום! אתה מיליונר מזה!"

הראיון שהעניק רזי ברקאי למגזין "ליידי גלובס" ממשיך לעורר הדים, והיום (א') הגיב נתן זהבי לדבריו של אמנון לוי, שגינה את דברי ברקאי. זהבי כינה היום את אמנון לוי "צבוע" ו"כלומניק".

"אפילו גאון הדור ותפארתו, מרן אמנון לוי, צווח כל הזמן שהייתה אפליה נגד השחורים בישראל, ואם אמנון לוי אומר את זה, אז זה נכון, כי אמנון לוי זה האורים והתומים שלנו", אמר זהבי בתוכניתו ברדיו 103FM. "אגב מר אמנון לוי, ראיתי את הראיון שעשו איתך ב'גלובס' כתגובה על דבריו של רזי ברקאי, ואמרת כך: 'מאז שעלתה הסדרה שלי על השד העדתי, התפשטה תופעה חדשה ומרעננת של בכיינות אשכנזית - לקחו לי, שתו לי והעליבו אותי. נהייה פה דפוס התבטאות של אשכנזים שמתנהגים כמו 'הקוזאק הנגזל', רזי ברקאי מייצג אותם, וגם מולי שפירא, נתן זהבי ועוד'.

"אמנון לוי - אני לא אשכנזי. אני ישראלי! נולדתי בתל-אביב, לא נולדתי בוורשה ולא בביאליסטוק, בגטיסבורג או בפיטסבורג. אל תדביק לי את האשכנזיות. אני ישראלי, אמנון לוי, ואתה אומר ש-65 שנה סבלת אתה ושכמותך מדיכוי.

"אתה? סבלת מדיכוי? חלק גדול מעמיתיך? איך התבטא הדיכוי שלך אמנון לוי? במה דיכאו אותך? למה דיכאו אותך? כי קוראים לך לוי? כי צבע עורך היה שחום? אתה דוכאת? משפחתך דוכאה? אני שומע מר אמנון לוי הרבה אנשים מש"ס ששואלים למה יש כל-כך הרבה רופאים אשכנזים - המילה 'אשכנזים' מעצבנת אותי - ולמה יש כל-כך הרבה שופטים אשכנזים.

"בוא אני אשאל אותך שאלה דוגרי, שאלה שבתוכנית המחורבנת שלך על השד העדתי לא העזת להעלות: כמה עשרות שנים ש"ס בשלטון? חשבת על זה פעם? אומרים המפא"יניקים, הכרטיס האדום, כולל הפוץ שעובד פה בימי חמישי, שמשנת 1977 השתנה השלטון! אז מה, משנת 1977 אי-אפשר היה לעשות מהפך אדיר ולהחזיר עטרה ליושנה? להחזיר את גאוותם של בני עדות המזרח? מה קרה מאז שנת 1977? למה אתה לא אומר שבגין דיכא את בני עדות המזרח? שביבי מדכא את בני עדות המזרח? אלא אם כן הם לא מתקדמים בגלל שהם לא כישרוניים".

זהבי הוסיף כי "אולי הם לא מתקדמים, אדון אמנון לוי ודומיו הבכיינים שתו לי, לקחו לי, אכלו לי. איך אתה מצפה שמי שלומד בכולל ובישיבה ולא לומד אנגלית, מתמטיקה, רפואה או משפטים יהיה שופט? על סמך מה? על סמך זה שסבא שלו נולד במרוקו? אתה רוצה שרופא יקבל את התואר דוקטור כי סבתא שלו נולדה בברצלונה או בבגדד? בשביל זה צריך ללמוד! אז איך יהיו תלמידי הכוללים רופאים, שופטים ומרצים באוניברסיטה? למה על זה אתה לא מדבר?

"חתיכת כלומניק. אתה צבוע כמו שאר הצבועים. ישנם כמה אזרחים מקצוענים שמתפרנסים מזה. הרי אם לא היית מתבכיין ועושה את התוכניות המחורבנות והצהובות שלך על הנושאים האלה, אז לא היית מיליונר היום! אתה מיליונר מזה! הרי אני יודע כמה אתה מרוויח לאורך השנים בהן אתה בוכה שיש דיכוי, ואני יודע כמה מרוויחים עוד כמה בצמרת הטלוויזיה שחלקם שינו את שמם. 100 או 200 אלף שקל לחודש.

"מתי בפעם האחרונה, אינעל ראבקום, אתם הבכיינים הלכתם לעזור למסכנים, לאומללים, למדוכאים אמיתיים, ללא הבדל דת, גזע ומין? כל דבר זה גזענות, כל דבר זה דפקו אותי וקיפחו אותי. חלאס, מספיק, נמאסתם".