הסטארט-אפ זולו מגייס 900 אלף דולר מקרן ההשקעות של חברת נילסן

החברה מפתחת שירות להשוואת סלי קניות אישי בין רשתות שיווק ■ בין בעלי המניות של הקרן - יגאל אהובי

חברת הסטארט-אפ Zollo, המפתחת שירות להשוואת מחירים ברשתות שיווק, גייסה כ-900 אלף דולר מקרן ההשקעות Nielsen Innovate של ענקית המחקר האמריקאית נילסן.

קבוצת המחקר והמדידה העולמית נילסן מחזיקה 51% מהקרן, כשחברת פרתם היי-טק של יגאל אהובי, שהיא אחת מבעלי המניות בקרן. מדובר על קרן בהיקף של כ=30 מיליון דולר, שמשקיעה בתחומי האינטרנט, מדיה, מחקר, מדידה ופרסום.

הרעיון שעומד מאחורי זולו הוא לצלם באמצעות הסמארטפון את הקבלה מהסופר ולקבל ניתוח השוואתי של מחירי המוצרים וסך סל הקניות מול רשתות שיווק קרובות גיאוגרפית. בהמשך, לפני היציאה לקניות, המשתמש יכול להכין רשימת מצרכים ובלחיצת כפתור למצוא את סל המוצרים הזול ביותר על בסיס המיקום הגיאוגרפי.

היתרון הוא בהשוואה סל הקניות האישי ולא כפי שמתפרסם לעיתים בתקשורת ושמתבסס על מצרכים פופולריים כלליים. לדברי מנכ"ל זולו, דניאל רייזנר, המערכת תומכת כבר ב-900 חנויות בישראל ומאפשרת להשוות סל קניות אישי שמבוסס על המבצעים השונים והמבלבלים שהרשתות מציעות ולהכניס אותם כחלק מהפרמטרים".

אסתר ברק-לנדס מנכ"לית נילסן אינובייט, הוסיפה כי "בעידן הנוכחי של שיתוף מידע חברתי לטובת הכלל, גם בעולם הקניות יכולים הצרכנים לתרום האחד לשני בעזרת זולו. בנוסף, רשתות שיווק וחנויות יוכלו בעצמן לראות את מחיריהן ביחס למתחרים ולהוזילו על מנת להמשיך להיות תחרותיים כך שהצרכן מרוויח פעם נוספת".