בשורה לחובבי הסקי: מחירי הכניסה לחרמון יפוקחו

שר האוצר יאיר לפיד אישר את החלטת מועצת מקרקעי ישראל להחכיר את אתר החרמון לאגודת נווה אטי"ב ■ ההסכם כולל בתוכו הוראה המאפשרת את נגישות הציבור לאתר

החלטת מועצת מקרקעי ישראל להחכיר את אתר החרמון לאגודת נווה אטי"ב אושרה הערב (א') על ידי שר האוצר לפיד, זאת מתוך הבנה כי "מדובר בנכס לאומי ייחודי ולצורך שמירה על האינטרס הציבורי במקום". משמעות הדבר היא כי המדינה תפקח על מחירי הכניסה לאתר, באמצעות מנגון שייקבע על ידי רשות מקרקעי ישראל בתיאום עם משרד התיירות.

עוד קובע ההסכם כי אגודת נווה אטי"ב תעביר למדינה מדי שנה תמלוגים בשיעור של 5% מההכנסות הנובעות מכל פעילות באתר, ללא הנחות אזור עדיפות לאומית.

"הסכם החכירה נועד לאפשר לציבור הישראלי ליהנות ממחירי כניסה מפוקחים לאתר החרמון", אמר שר האוצר יאיר לפיד. ",זאת תוך שמירה על רמת תנאים נאותה ונגישות האתר לציבור".

יו"ר מועצת מינהל מקרקעי ישראל ושר הבינוי והשיכון, אורי אריאל, אמר כי הוא "מברך על כניסת החלטת המועצה לתוקף אחרי חתימת שר האוצר וחתימתי. משאבי הטבע של מדינת ישראל צריכים להיות נגישים לכולם במחירים הוגנים ורמת שירות נאותה תוך פיקוח הדוק של המדינה".

הוא הוסיף, כי הורה לוועדת המשנה להתכנס כבר בימים הקרובים על מנת לאשר ולדון על התעריפים החדשים "על מנת שכבר בחורף הקרוב יזכו הגולשים ליהנות מהנחה משמעותית".