אמיר אלשטיין צבר כ-20 מיליון שקל בחברה לישראל

היקף עלות שכרו בתקופת כהונתו בחברה הגיע לכ-35.5 מיליון שקל, כ-14 מיליון שקל מסכום זה הינו באופציות שפקעו ולא מומשו ■ מאז כניסתו של אלשטיין לתפקיד יו"ר החברה לישראל ביולי 2010, הציגה מניית החברה תשואה שלילית של כ-21%

במילים חמות נפרד אתמול (ג') עידן עופר, בעל השליטה בחברה לישראל, מאמיר אלשטיין, יו"ר החברה שהודיע אתמול על עזיבת התפקיד לטובת מינויו לסגן יו"ר חברת טבע. "הצטערתי לשמוע על כוונתו של אלשטיין לפרוש מתפקידו", אמר עופר. "לאמיר זכויות רבות בגיבוש ויישום אסטרטגיה ארוכת טווח לחברה, ואין ספק כי זו תסייע להשביח את נכסיה לטובת ציבור בעלי המניות שלה".

אלא, שמבט על גרף מנייתה של החברה לישראל מאז צירופו של אלשטיין להנהלה (תחילה כדירקטור, אח"כ כסגן יו"ר ומיולי 2010 כיו"ר) מראה שמילים לחוד וביצועים לחוד. מאז כניסתו לתפקיד היו"ר הציגה מניית החברה לישראל תשואה שלילית של כ-21%. זאת, בשעה שאלשטיין צבר בארבע השנים הללו שכר בעלות מצרפית של 35.5 מיליון שקל (הכולל תגמול הוני, אופציות, בהיקף של 14 מיליון שקל, אשר לא מומש).

שמו של אלשטיין לא נקשר במהלכים עסקיים דרמטיים של החברה לישראל, אשר יוחסו בתקשורת בעיקר למנכ"ל ניר גלעד ולבעל השליטה עופר. לעומת זאת, שמו השתרבב לשתי שערוריות שכר: הראשונה, מחטף השכר הגדול שבו בחרה החברה לישראל לתגמל את בכיריה בהטבת אופציות ענקית ערב כניסתו לתוקף של חוק שכר הבכירים (לאחר לחץ ציבורי כבד נאות אלשטיין לוותר על הטבת אופציות של 10 מיליון שקל); והשנייה - מענק בגובה של 3.2 מיליון שקל אותו אמור אלשטיין לקבל עבור פיצולה המתוכנן של החברה לישראל.

נזכיר כי מדיניות התגמול של החברה לישראל, ובתוכה הבונוסים עבור הפיצול, טרם אושרה, וזאת לאור המלצתה של חברת הייעוץ למוסדיים אנטרופי, להתנגד לאישור מדיניות זו. נכון להיום אין בחברה החלטה האם ישולם לאלשטיין מענק הפיצול, במידה שמדיניות התגמול תאושר (בחברה לישראל ציינו בדוחות האחרונים כי הם צופים שהפיצול יבוצע בתוך תשעה חודשים).

את מקומו של אלשטיין כיו"ר החברה לישראל יתפוס רון מושקוביץ, שכיהן עד עתה כמנ"כל קוונטום פאסיפיק של עידן עופר. בנוסף, משמש מושקוביץ כיו"ר חברת פאסיפיק דרילינג, גם היא בבעלות עופר. אמנם עד עתה פעל מושקוביץ מחוץ לזירה הציבורית, אך הוא ידוע כמקורבו של בעל השליטה, וכמי שיש לו אמירה בקבלת ההחלטות בחברה לישראל.

מושקוביץ לא צפוי לקבל תגמול בגין תפקידו כיו"ר הדירקטוריון, למעט המשך התגמול הרגיל כדירקטור בחברה לישראל. בכל מקרה, הליך זה לא דורש את אישור האסיפה הכללית, ודי באישור דירקטוריון החברה למינויו.

חגיגת שכר לאלשטיין
 חגיגת שכר לאלשטיין