הנה ביסטרו-בר אמיתי: תכירו את "לולו" בנווה צדק בת"א

"לולו" שומר על המשמעות הביסטרואית: פינה שבה אפשר לשתות קפה, או יין, לאכול מנות פשוטות יותר או פחות, במחירים השווים לכל נפש

יפה וציורית היא שכונת נווה צדק, כל עוד המבט לא נישא מעלה - אז נגלה נוף מגדלים הכולא את רחובותיה צפופי השבילים של השכונה, על בתי האבן עתיקים שבה, שנשתמרו באורח נס, חרף תוכניות המתאר העירוניות. "תמול שלשום", ספרו של ש"י עגנון, נכתב בעת שהתגורר הסופר בשכונה. השכונה הייתה לו להשראה, והוא היטיב לתארה בספרו: "שכב לו יצחק והביט ברקיע, והואיל ואותם הכוכבים אשר מאירים על הים הם אותם אלה המאירים ביבשה, היה מביט ומהרהר בעירו, שמדרך הכוכבים המובילים את מחשבותיו של אדם לפי דרכם".

רחוב שבזי, נכון לאותה תקופה, גבל בין שכונת שבזי לנווה צדק. כיום זהו רחובה הראשי של השכונה, ומסעדות מעטרות את מדרכותיו. אם בחרתם להשתלב בנוף הקיים, "לולו", ביסטרו-בר שהעיצוב בו אירופאי ומזמין ושנרות דולקים בשולחנותיו הכהים, הוא המקום עבורכם. זהו ביסטרו אמיתי, כלומר: כזה השומר על המשמעות הביסטרואית: פינה שבה אפשר לשתות קפה, או יין, לאכול מנות פשוטות יותר או פחות, במחירים השווים לכל נפש. בלולו אפשר, לדוגמה, לפתוח את הבוקר עם אספרסו כפול ופרעצל, שלצדו זיתי קלמנטה, סלסה עגבניות ושמן זית. אפשר לשבת בצהרי היום וללגום מוחיטו פירות יער מרענן ומוצלח. ואפשר, אם חפצה נפשכם בכך, לסעוד בשעת ערב מוקדמת לאור נרות, ולנסות את מנת הטורטליני מתוצרת בית במילוי גבינת עיזים, ברוטב חמאת מרווה, פטריות יער, בזיליקום ופרמזן או ליהנות ממנת קרפצ'יו חציל מעושן, שעליו פזורים פירורי גבינת טולום ופירורי שקדים, פרוסות דקות של פטריות ועלי רשאד קצוצים. כשהסופה תשכך, סורו לשם. זהו מקום מקסים.

"לולו", שעות פתיחה: א'-ש', 8:00-24:00 כתובת: רחוב שבזי 55, תל-אביב טלפון: 03-5168793