בעמק חפר דורשים: דיון נוסף בהקמת מתקני קליטת גז בים

בשבוע שעבר תיאר "גלובס" כי הדור הבא של מתקני הנזלת הגז (LNG) ומתקני דחיסת גז (CNG) יהיה על גבי מתקנים צפים בים

המועצה האזורית עמק חפר דורשת לכנס את המועצה הארצית לתכנון ובנייה על מנת לערוך דיון חוזר באפשרות הקמת מתקני קליטת גז בים - זאת בעקבות כתבה ב"גלובס" שתיארה את המעבר של מתקני תשתית חיוניים לגז מהיבשה לים.

המועצה הארצית לתכנון ובנייה החליטה לפני חודש לאשר עקרונית את התכנית לייעד שני אתרים להקמת מתקני קבלה לגז ממאגרי הים - האחד ליד מתקן טיהור השפכים מרץ בעמק חפר והשני באתר תחנת הכוח חגית ליד יקנעם. התכנית מעוררת התנגדות רבה בקרב תושבים המתגוררים בסמוך לאתרים שדורשים מהמדינה להעביר את הטיפול בגז למתקנים ימיים.

בשבוע שעבר תיאר "גלובס" כי הדור הבא של מתקני הנזלת הגז (LNG) ומתקני דחיסת גז (CNG) יהיה על גבי מתקנים צפים בים. הטכנולוגיה הדרושה למתקן קבלה לגז כבר מופעלת על גבי מתקנים צפים אך המתכננים בראשות גדעון לרמן טוענים כי ביצוע התהליך קבלת הגז כולו בים יביא לייקור ניכר ולפגיעה באמינות המערכת בשל משך הזמן הרב יחסית הדרוש לתיקון תקלות בים.

בעקבות הכתבה ב"גלובס" שיגר ראש מועצת עמק חפר רני אידן מכתב לבינת שוורץ, יושבת ראש מינהל התכנון במשרד הפנים, ובו הוא טוען כי המדיניות המחייבת הקמת מתקנים יבשתיים נשענת על טכנולוגיות ישנות. "רוב המומחים קובעים כי ניתן לבצע את מלוא תהליך הזיקוק של הגז בים" כותב עידן "זמן הקמת התשתית בים קצר יותר, העלות נמוכה יותר והסכנות מועטות יותר. בעקבות הכתבות בעיתונים אני קורא לך (בינת שוורץ ע"ב) לקיים שוב ישיבה מיוחדת של המועצה ...ולקבל את ההחלטה האמיצה שהנכם בשלים לקבל - זיקוק מלא של הגז בים".