בכירי ענף המדיה והפרסום יגיעו מחר לשימוע בוועדת שחם

עד כה הביעו בכירים בענף התנגדות למסקנות המתגבשות של הוועדה

למרות שחלק מענף הפרסום הוריד את הכפפות במלחמתו מול ועדת שחם, מתכוונות כל חברות המדיה לשתף פעולה עם הליך השימוע.

ל"גלובס" נודע כי מחר (ב') צפויים להגיע נציגים בכירים מהענף לשימוע שתקיים הוועדה, ביניהם גם בכירים כמו אמיר גיא ויורם באומן המתנגדים למסקנות שגיבשה הוועדה עד כה.

כזכור, רוב הענף סבור כי יש לקבל את הקו אותו התווה הממונה על ההגבלים העסקיים, לפיו הרף העליון של נתח השוק אותו יכולה להחזיק חברת מדיה הוא 25% - ולא הרף המקורי אותו התכוונה ועדת שחם לקבוע שעומד על 15%-17%.

כפי שנחשף ב"גלובס", יעקב שחם עצמו כבר הביע נכונות להגיע במקרים מסוימים גם לרף של 20%, אך בעוד שהממונה הציב את המגבלה רק על שעות הפריים-טיים, נראה כי שחם סבור כי המגבלה שתקבע צריכה לחול על כל שעות הצפייה ולא רק על שעות צפיית השיא.

האשמות נגד יעקב שחם

עד לפני זמן קצר התבטאו חלק מבכירי הענף באופן קשה נגד המסקנות המתגבשות של הוועדה ואף האשימו את שחם עצמו בכך שהוא פועל בניגוד אינטרסים, היות והוא שותף בעסקים בעיתונות הכתובה.

עמדתם של הבכירים בענף אף קיבלה רוח גבית מזכייניות ערוץ 2 קשת ורשת, שטענו במכתבים ששלחו לוועדה כי המסקנות המתגבשות עלולות להביא לקריסת המודל הכלכלי עליו בנויות הכנסותיהן ולהסטת תקציבים מהטלוויזיה לאמצעי מדיה אחרים. עמדה זאת אף הוצגה על-ידיהן בשימוע שערכה ועדת שחם שיום שני האחרון.

בכירים בענף אף הביעו עמדה נחרצת כנגד שיתוף-פעולה עם הליך שימוע כלשהו - אם לא יקבלו לידיהם מראש את כל המסמכים שהוצגו בפני הוועדה והפרוטוקולים שלה.

עתה כנראה הוחלט להנמיך מעט את האש ולנסות להגיע להבנות בדרך של הידברות, תוך כדי הפגנת שיתוף-פעולה עם הוועדה.