"כל נהג מונית הופך לסוכן תיירות מרפא. מגלגלים מיליונים"

תחקיר "עובדה" שישודר הערב חושף איך דרשו 3 מנתחים ישראלים כסף "מתחת לשולחן" כדי לנתח תיירים רפואיים ■ עו"ד אליאב ראובן עם דוגמה קטנה: מטופלת מרוסיה שילמה 60 אלף דולר - ובכלל לא ידעה לאיזה ניתוח היא נכנסת

סערה סביב תחקיר "עובדה" שישודר הערב ואשר חושף כי 3 מנתחים בכירים בישראל דרשו כסף "מתחת לשולחן" תמורת ניתוחים של "תיירים רפואיים". עו"ד אליאב ראובן סיפר היום (ב') בראיון לגלי צה"ל על "מאחורי הקלעים" בתעשיית התיירות הרפואית ועל מנותחים שלעתים כלל לא יודעים מה הם הולכים לעבור.

"יש איזו חברה, שאנשיה לא רופאים, והם מביאים אנשים מרוסיה ומחברים אותם עם רופאים בישראל", אמר ראובן. "אחת המטופלות שילמה 60 אלף דולר בהעברה בנקאית, ואז כשהיא ביקשה את כספה בחזרה, אמרו לה בחברה שהיא לא תקבל אלא רק חלק מזערי מהסכום - ורק בעוד חודשיים אחרי שהיא תחזור לארצה".

35,000 תיירים רפואיים מכניסים לבתי-החולים מיליארד שקל בשנה

ראובן סיפר כי אותה אישה מרוסיה "שילמה על ניתוח שאותו היא לא עשתה, כי רבע שעה לפני הניתוח מגלה המנתח שהאינפורמציה שיש בידיה שגויה. היא לא מדברת עברית, והסתבר שהמתרגם שעמד לידה נתן לה מידע אחר ממה שהרופא אמר. הרופא הרגיש שמשהו לא בסדר והביא מתרגם משלו שיעביר בצורה מסודרת את הדברים, ואז היא אמרה שהיא לא רוצה לעבור את הניתוח. לכן לא רצו גם להחזיר לה את הכסף".

ראובן מספר על תחום פרוץ לחלוטין וקרא לשים סוף לתופעה או לפחות להסדיר אותה: "לא ייתכן שכל נהג מונית יחליט להיות סוכן תיירות מרפא. הם מכניסים המון כספים. אנחנו מדברים על מיליונים של דולרים בחודש. אלה סכומים אדירים".