להעיר לקוחות רדומים: Remarkety תחזיר אתכם לחנות אונליין

חברת Remarkety עוזרת לבתי עסק קטנים ובינוניים לנצל את מאגרי המידע שלהם ולגרום ללקוחות לחזור לקנות בחנות

עסקים קטנים ובינוניים מתקשים לעיתים להתחרות מול העסקים הגדולים, וזה נכון גם בגזרת האונליין. אם באוף-ליין הם יכולים להציע לעיתים מיקומים יותר טובים לחנויות או שירות יותר אישי, באינטרנט הדברים האלה הולכים לאיבוד ומשאירים אותם בתחרות קשה מדי.

אחת הבעיות העיקריות של עסקים אלה, כפי שטוענים מייסדי הסטארט-אפ Remarkety לאחר שהתנסו במכירת עזרים ותוספים ל-8,000 עסקים אונליין, היא להחזיר לקוחות "רדומים", שרכשו פעם מוצר בחנות אך כבר לא קונים בה יותר.

ב-Remarkey תולים את היכולת הזאת בקושי להבין את התנהגות הלקוחות שלהם. "זיהינו שלעסקים האלה יש קושי בניתוח מידע, בזיהוי הזדמנויות ובלתקשר עם לקוחות באופן שמתבסס על היסטוריית הזמנות", מסביר המנכ"ל יואל פרסמן. "אלה דברים שיש לחברות גדולות אך לעסקים קטנים-בינוניים אין את המשאבים, הידע והזמן להשקיע בניתוח ההזדמנויות העסקיות שנמצאות בתוך מאגרי המידע שלהם".

הרעיון שמאחורי Remarkety, שהשיקו את המוצר שלהם לפני כחצי שנה, הוא לאפשר לבתי העסק שנמצאים אונליין, לחזור ללקוחות שלהם עם הצעות ומסרים מותאמים אישית, המבוססים על היסטוריית הקניות והתנהגות הלקוחות שלהם. "המערכת עובדת באופן אוטומטי כך שהיא יודעת לנתח מידע ולהוציא מיילים בהתאם", אומר פרסמן. "אם נזהה קמפיין בדיוור ישיר במייל שהפופולריות שלו הולכת ויורדת, נמליץ למשל לבעל העסק לשנות את שורת הנושא של המייל. אם פחות אנשים מגיבים להטבה שבית העסק שולח במייל, נמליץ לשנות את שיעור ההנחה או להחליף את התמונה. המלצה אחרת יכולה להיות הוספת פרסונליזציה לשורת הנושא של מייל, כך שתהיה פנייה אישית לנמען".

היתרון ש-Remarkety מביאה לעסק הקטן הוא בכמות הלקוחות שלה. "לאמזון או ל-eBay יש מיליוני לקוחות והזמנות, אבל לחנות קטנה אין מספיק מידע שניתן להוציא ממנו מסקנות חכמות. כשאתה מחבר את המידע של אלפי חנויות שיש לנו במאגר, אז אתה מקבל כוח ויכולת השוואה", מסביר פרסמן. "אנחנו עובדים עם חנויות שמוכרות יותר ממוצר אחד בשנה, כדי שיהיה לנו ערך לתת. היצע החנויות נע מחנויות בגדים, אלקטרוניקה ותוספי מזון ועד לחנויות שמוכרות אוכל ללטאות או אביזרי קוסמים".

המחזור השנתי של לקוחות החברה נע ממאות אלפי דולרים לעסקים קטנים ועד ל-5-6 מיליון דולר לעסקים גדולים יותר. בישראל עובדת החברה, בין היתר, עם משרד הפרסום מקאן אריקסון ועם כמה מלקוחותיו.

המוצר של החברה מספק גם כלי ניתוח ואנליטיקס לבעל העסק. "אנחנו שולחים מדי שבוע מייל שמרכז את כל הפעילות - כמה מיילים נשלחו, כמה נפתחו, כמה הוקלקו. אנחנו מראים להם כמה כסף הבאנו להם בגלל שאנחנו מחוברים ללב של המערכת ואנחנו יודעים מי חזר ועשה קנייה", אומר פרסמן.

החברה השיקה את הפעילות רק לפני חצי שנה, אך לדברי פרסמן אפשר לראות עלייה של 20%-35% בהכנסות מלקוחות חוזרים, לצד שיעור פתיחת מיילים גבוה יותר מהממוצע עבור הודעות שיווקיות.

מודל עסקי

תשלום חודשי שמבוסס על כמות הלקוחות שיש בחנות ולא לפי כמות מיילים או הכנסות. מתחיל מ-30 דולר בחודש ועד לכמה מאות דולרים

משמעות השם

שם קליט למה שאנחנו עושים בפועל - Remarketing

Remarkety

שנת הקמה: 2012

מייסדים: יואל פרסמן (מנכ"ל), צביקה זיו וגיא הראל

תחום פעילות: שיווק חוזר במיילים, המבוסס על התנהגות צרכנים

היקף גיוס: 200 אלף דולר

משקיעים: משקיעים פרטיים

אתר: remarkety.com