"העברות תקציביות": לא תאמינו לאן הולך הכסף שלכם

עוד 7 מיליון שקל לפרויקט מצלמות המהירות החדשות, 5.1 מיליון שקל למוקדי צפרות ארצית, 12.9 מיליון שקל להסדרת תשתיות קבר רשב"י במירון

פרויקט מצלמות המהירות כבר עלה למשלם המסים עשרות מיליוני שקלים על רכישת והצבת מצלמות ועוד עשרות מיליוני שקלים לתפעול המצלמות ולתקני כוח האדם החדשים, שנוצרו כדי לתמוך במערכת. אבל מסתבר שתמיד יש מקום לעוד כסף עבור מערכת שגם מכניסה סכומים נאים לקופת המדינה.

בימים האחרונים אישרה ועדת הכספים העברת 7 מיליון שקל נוספים למשרד לביטחון פנים לצורך "תקצוב המשך פרויקט א-3: הצלמות מהירות מתקדמות". הכסף ישמש בין השאר להכנות לקראת הרחבת מערך המצלמות, שאמור להגיע לכ-300 מצלמות ברחבי הארץ.

מאותה ועדה יצאה בשורה גם לרוכבי האופניים שביניכם: ועדת הכספים העברה של לא פחות מ-15.5 מיליון שקל מתקציב המדינה למשרד התחבורה לטובת מה שהוגדר בתור "קידום ענף רכיבת האופניים". עכשיו רק צריך לראות מתי יועבר הכסף הזה ל"ענף האופניים", באיזה אופן ודרך הכיסים של מי.

במסגרת ישיבת "חלוקת המתנות של סוף השנה", או כפי שהיא מכונה "העברות תקציביות", חילקה הוועדה בסך הכל כ-200 מיליון שקל מכספי משלם המיסים לעוד שאר מטרות שונות ולעיתים קרובות גם משונות. להלן רשימה חלקית: 5.1 מיליון שקל "להקמת רשת מוקדי צפרות ארצית" שתכלול מרכזי צפרות (כמו בציפורים, לא כמו בצפירות) ברחבי הארץ; 12.9 מיליון שקל למשרד התחבורה "להסדרת תשתיות קבר רשב"י במירון"; 14 מיליון שקל למימון השתתפות המדינה בתערוכת "אקספו מילאנו" באיטליה; וכך הלאה...