הערכה: איכילוב יסתפק בעונש משמעתי למנתחים מתחקיר "עובדה"

מנהל איכילוב פתח בהליך להשעיית 3 המנתחים הבכירים שלפי תחקיר "עובדה" דרשו כסף "מתחת לשולחן" כדי לנתח תיירים רפואיים ■ הערכות: הם לא יפוטרו

‎‎פרופ' גבי ברבש, מנהל בית-החולים איכילוב בתל אביב, פתח בהליך להשעיית שלושת המנתחים הבכירים, שלפי תחקיר "עובדה" בערוץ 2 דרשו כסף "מתחת לשולחן" כדי לנתח תיירים רפואיים.

‏‏עיריית תל-אביב-יפו תנהל את הליך ההשעיה, הואיל ומדובר בבית-חולים עירוני-ממשלתי. ההערכות הן כי בעירייה יסתפקו בעונש משמעתי לכל היותר, ולא בפיטורי המנתחים.

מהעירייה נמסר: "עיריית תל-אביב-יפו החלה בהליכים להשעיה דחופה של שלושת הרופאים - פרופ' צביקה רם, פרופ' שלמה קונסטנטיני וד"ר יוסי פז - על-פי בקשתו של מנהל המרכז הרפואי איכילוב, פרופ' גבי ברבש. הליכי ההשעיה יתבצעו כמקובל, וההחלטה תתקבל לאחר שייערך שימוע לרופאים, ותוך מעקב אחר עמדת הפרקליטות על-פי פניית משרד הבריאות בעניין".

‏‏ברבש מסר הבוקר (ג') במכתב לרופאים ולעובדים באיכילוב כי אסור לדרוש תשלום בעבור טיפול בתיירים הרפואיים, וכי עליו לנקוט פעולה בעקבות תחקיר "עובדה". לפיכך הוא החליט להשעות את המנתחים הבכירים - פרופ' צביקה רם, פרופ' שלמה קונסטנטיני וד"ר יוסי פז.

תוכנית התחקירים "עובדה" תיעדה במשך חודשים כיצד שלושת המנתחים דורשים, במסלול עוקף, כסף "מתחת לשולחן" בעבור טיפול בחולים זרים - כסף אשר אמור להיכנס במלואו לקופה הציבורית, במסגרת שירות "תיירות מרפא" שקיים בבית-החולים ומממן את שכרם של המנתחים.

‏לאחר שחברי מערכת "עובדה" פנו לבית-החולים, פרופ' ברבש מיהר להוציא מכתב לכלל הרופאים באיכילוב, שבו הוא מזהיר מפני קבלת תשלום מחולים: "ברצוני להבהיר כאן בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים מה שאמור להיות ברור מאליו: חל איסור מוחלט לגבות מהתייר או המלווים או המייצגים שלו כל תשלום נוסף או אחר שלא באמצעות מחלקת תיירות מרפא, בעבור השירותים הניתנים בבית-החולים". ‏‎‎‏