שריל סנדברג התלהבה - וקמפיין של P&G יופץ בעולם

קמפיין קטן של המותג פנטן בפיליפינים קיבל ביקורת חיובית מסמנכ"לית התפעול של פייסבוק - וזכה לתהודה עולמית

תוכניות השיווק הגלובליות של פרוקטר אנד גמבל קיבלו תפנית, אחרי שקמפיין למותג פנטן שעלה בפיליפינים זכה לתמיכה מצד סמנכ"לית התפעול של פייסבוק, שריל סנדברג. בעקבות התמיכה, החליטו בחברה להעלות את הקמפיין במדינות נוספות, בהן ארה"ב.

הפרסומת, שממחישה כיצד נוהגים לתייג באופן שונה התנהגות זהה של גברים ונשים, זכתה לגל של תמיכה בקרב נשים. השורה התחתונה היא שלמרות שההתנהגות זהה, הגברים מתויגים באופן חיובי והנשים באופן שלילי.

עד כה זכה הקמפיין ליותר מ-8 מיליון צפויות ביו-טיוב, כשחלק גדול מהן הגיע לאחר שסנדברג כתבה בפייסבוק כי "מדובר באחד הסרטונים החזקים ביותר שראיתי, שממחיש כיצד גברים ונשים נשפטים בצורה שונה לגמרי על מעשים זהים".

הקמפיין נוצר על-ידי סוכנות BBDO במנילה, אך הוא יופץ כעת ככל הנראה על-ידי סוכנות Grey, שמטפלת במותג בארה"ב ובמדינות אחרות.

הצלחת הקמפיין היא חדשות טובות עבור מותג השמפו, שמאבד נתחי שוק בארה"ב. לפי נילסן, הוא מחזיק ב-11.8% מהשוק, ירידה לעומת נתוני העבר. בעולם מצבו טוב יותר, והוא נחשב למותג המוביל במדינות רבות, עם מכירות של 3 מיליארד דולר בשנה.

ברשתות החברתיות עלו ביקורות על הקמפיין שהתנגדו למציאות שתוארה בסרטון, ואחרים טענו כי בפנטן הגזימו עם המסר החד-משמעי.