טיפאני'ס תשלם לסווטש 449 מיליון דולר על כישלון מיזם שעונים משותף

‎‎בתביעה טענה סווטש כי טיפאני'ס עשתה "מאמצים שיטתיים לחסום ולעכב את פיתוח העסק" ■‏‎‎‏ טיפאני'ס טענה מנגד כי סווטש לא כיבדה את תנאי ההסכם

‎‎יצרנית תכשיטי היוקרה טיפאני'ס הודיעה אתמול (א') כי בית משפט לבוררות בהולנד קבע כי עליה לשלם לסווטש גרופ פיצויים בסך 402 מיליון פרנק שווייצרי (448.79 מיליון דולר) בגין המיזם המשותף הכושל לייצור ושיווק שעונים שהקימו שתי החברות. כמו כן הנמיכה טיפאני'יס את תחזית הרווח השנתי שלה.

‏‏סווטש, יצרנית השעונים הגדולה בעולם, וטיפאני'ס הסכימו ב-2007 לפתח יחד שעונים תחת המותג טיפאני'ס.‏ ההסדר, שהיה אמור לארוך 20 שנה ולהעניק לטיפאני'ס נתח גדול יותר משוק שעוני היוקרה, לא הניב פעילות עסקית משמעותית לאף אחת מהשתיים, היחסים ביניהן נעכרו, וב-2011 באה העסקה לקצה.

שתי החברות תבעו זו את זו בבית המשפט לבוררות בהולנד, המדינה שבה שכן המיזם המשותף, טיפאני'ס ווטש. התביעה הועברה לבוררות ב-2012.‏

‏מייקל קוואלסקי, מנכ"ל טיפאני'ס, אמר בהודעה כי הוא "המום ומאוד מאוכזב" מפסיקת בית המשפט שהתפרסמה ביום שישי שעבר, וכי החברה בוחנת את האופציות העומדות לרשותה.

‏בתביעתה טענה סווטש כי טיפאני'ס עשתה "מאמצים שיטתיים לחסום ולעכב את פיתוח העסק"; וטיפאני'ס, מצדה, טענה כי סווטש לא כיבדה את תנאי ההסכם, כולל אספקת מערכת הפצה הולמת.

קוואלסקי אמר כי לטיפאני'ס יש מספיק משאבים כספיים לשלם את סכום הפיצויים המלא. טיפאני'ס הודיעה כי תשלם את הפיצויים מהמזומנים שברשותה ומקווי אשראי זמינים, וכי להערכתה לא יפגע פסק הדין בתוכניותיה העסקיות קצרות וארוכות הטווח.

‏טיפאני'ס מסרה כי תבצע הפרשה בסך 295-305 מיליון דולר ברבעון הרביעי בגין פסיקת בית המשפט. היא הנמיכה את תחזית הרווח השנתי ל-2.30-2.35 דולר למניה, לעומת התחזית הקודמת בסך 3.65-3.75 דולר למניה.

פירוק העסקה עם סווטש הנחית מהלומה אדירה על מאמציה של טיפאני'ס לשקם את מעמדה כשחקנית גדולה בשוק שעוני היוקרה העולמי. כיום מניבים השעונים 1% בלבד מהכנסות המכירה של טיפאני'ס, לעומת 9% בסוף שנות ה-80. מכירות השעונים התכווצו בעקבות החלטת החברה להתמקד יותר בפעילות טבעות האירוסין.‏

בהודעה שפרסם קוואלסקי אתמול נאמר כי טיפאני'ס ממשיכה לקדם את תוכניותיה לעצב, לייצר, לשווק ולהפיץ שעונים במותג טיפאני'ס. ‏‎‎‏