בכיר בפד: יש לצפות לצמצום של 10 מיליארד ד' בכל חודש

ג'פרי לקר, נשיא שלוחת הפד בריצ'מונד תמך בהחלטת הפד לצמצם את רכישות האג"ח ב-10 מיליארד דולר וטען כי ההחלטה אינה קשורה לפרישתו הצפויה של ברננקי בחודש הבא

ג'פרי לקר, נשיא שלוחת הפד בריצ'מונד, אמר ראיון ל-CNBC שלהחלטת הפד לצמצם את התמריצים המוניטאריים אין כל קשר לפרישתו הקרבה של היו"ר בן ברננקי. לקר העריך שהריביות של הקרנות הפדרליות עשויות לעלות לרמה של 2% בתחילת 2015.

לקר תמך בהחלטה האחרונה של הפד לצמצם את התמריצים המוניטאריים ואמר כי ברננקי פשוט מעוניין שהמדיניות המוניטארית תנוהל בצורה הנכונה. "זה נראה כמו ההחלטה הטבעית בתקופה הזו, בין אם ברננקי עוזב בחודש הבא ובין אם לא", הוא ציין.

לקר אמר בנוסף כי השווקים צריכים לצפות לכך שהפד יפחית את רכישות האג"ח בשיעור של 10 מיליארד דולר בכל פגישת ריבית בעתיד, זאת כחלק מאסטרטגיית היציאה מהתוכניות להקלה כמותית. עם זאת, הוא הדגיש ואמר כי כל החלטה לצמצם את התמריצים תלויה בנתונים הכלכליים.

בכיר הפד הסביר ואמר כי יש לשמור על הגמישות ולהשאיר את ה"דלת פתוחה" בכל הנוגע למדיניות התמריצים של הפד. כלומר, כאשר הנתונים הכלכליים שליליים אז יש לשקול להפסיק את צמצום התמריצים, וכאשר הנתונים חיוביים ניתן יהיה להאיץ את צמצום הרכישות. "ב-3 השנים האחרונות היו הרבה תנודות בשוק העבודה ולא כדאי להגיב באופן מיידי לכל תנודה קטנה משום שזה רק יפגע בשוק", הוא ציין.