ביהמ"ש בהולנד דחה את הבקשות של TPG נגד שטראוס

TPG ביקשה להורות על פתיחת חקירה בענייני שטראוס קפה. ב-TPG טוענים כי שטראוס ניצלה לרעה את זכויותיה כבעלת מניות הרוב בשטראוס קפה, והעניקה עדיפות לענייני הקבוצה

בית המשפט בהולנד דחה את הבקשות של חברת TPG נגד שטראוס, כך מדווחת היום (ג') החברה.

שטראוס הודיעה כי בית המשפט בהולנד דחה את כל הבקשות אשר הגישה TPG לבית המשפט בנוגע לקיום בדיקה על הסכמי השירותים שבין החברה לבין שטראוס קפה לרבות הבקשה לסעדים זמניים, ובהם צו איסור נגד פיטוריו או השעייתו של מנכ"ל שטראוס קפה, טוד מורגן.

מ-TPG נמסר כי "TPG מכבדת את פסיקת בית המשפט בהולנד ומבקשת להדגיש את הנקודות הבאות: בית המשפט לא מנע את פיטוריו של מנכ"ל שטראוס קפה, טוד מורגן, משום שהמנכ"ל אינו יכול להמשיך בתפקידו מבלי שהוא זוכה לאמון בעלי מניות הרוב. יחד עם זאת, בית המשפט ציין כי הסיבות של שטראוס גרופ לפיטורי מורגן אינן כנות.

"בית המשפט לא חיווה את דעתו בכל הנוגע לזכויות היציאה (EXIT) של TPG משטראוס קפה והעובדה ששטראוס מונעת זאת, אבל רואה זאת כעימות עסקי שאמור להיפתר בבוררות. בית המשפט קבע פסיקה דומה לגבי הסכם השירותים - ולכן TPG תממש את זכויותיה במסגרת אחרת. בחמש השנים האחרונות TPG תרמה לצמיחת שטראוס קפה ותמשיך להתמיד בכך לטובת ההצלחה של החברה בעתיד".

TPG ושטראוס שותפות בשטראוס קפה מאז שהקרן רכשה 25.1% ממניותיה ב-2008 תמורת 293 מיליון דולר - מחיר ששיקף שווי של 1.16 מיליארד דולר לשטראוס קפה.

TPG ביקשה להורות על פתיחת חקירה בענייני שטראוס קפה. ב-TPG טוענים כי שטראוס ניצלה לרעה את זכויותיה כבעלת מניות הרוב בשטראוס קפה, והעניקה עדיפות לענייני הקבוצה. זאת, תוך קיום ניגוד עניינים עם מינהל תקין ועם האינטרסים העסקיים של שטראוס קפה, שלטענת הקרן האמריקאית מהווים פגיעה קשה באינטרסים שלה כבעלת מניות מיעוט.