סלינגר למוסדיים: לתגמל על בסיס ביצועים ולטווח ארוך

המדיניות החדשה יוצרת מסגרת הקובעת כי סך התגמול המשתנה לא יעלה על המשכורת השנתית הקבועה של בעל תפקיד מרכזי, למעט בנסיבות חריגות ■ ההוראות החדשות ייכנסו לתוקף באפריל 2014

הממונה על שוק ההון, דורית סלינגר, פרסמה היום טיוטת חוזר המגדירה את אופן קביעת מדיניות התגמול בגופים מוסדיים (חברות ביטוח וחברות שמנהלות קופות גמל וקרנות פנסיה). גופים מוסדיים נדרשים לקבוע מדיניות תגמול כוללת, בדגש על תגמול בעלי תפקידים מרכזיים. ההוראות מחייבות את הגופים לקבוע תגמול לפי ביצועי החברה ובעל התפקיד לטווח הארוך.

המדיניות החדשה יוצרת מסגרת הקובעת כי סך התגמול המשתנה לא יעלה על המשכורת השנתית הקבועה של בעל תפקיד מרכזי, למעט בנסיבות חריגות. קביעת המסגרת נועדה, בין היתר, למנוע תמריץ מבעלי תפקידים מרכזיים ליטול סיכונים מופרזים על מנת לזכות בתגמול גבוה יותר. לקיחת סיכונים מופרזים עלולה לפגוע ביציבות הגוף המוסדי ובכספי חיסכון המנוהלים באמצעותו.

ההוראות שמחליפות רגולציה קיימת ומרחיבות את תחולתה, מבוססות על סטנדרטים מקומיים ובין לאומיים עדכניים. ההוראות החדשות ייכנסו לתוקף באפריל 2014.

סלינגר ציינה כי "קביעת מסגרת למדיניות תגמול חשובה ליצירת מבנה שכר הוגן יותר, התומך בניהול סיכונים טוב יותר בתיקי חוסכים".