ספרד מתכננת להפחית את מס ההכנסה למעמד הביניים

שר האוצר הספרדי כריסטובל מונטורו אמר בראיון לעיתון כלכלי במדינה כי בשנה הבאה הממשלה מתכננת להפחית את שיעור מס ההכנסה לבעלי ההכנסה הנמוכה ■ מונטורו ציין גם כי הממשל צופה שיעור צמיחה של 1% ב-2014

שר האוצר הספרדי התראיין היום (ה') לעיתון כלכלי במדינה וחשף כי הממשלה מתכננת לחתוך את מס ההכנסה בשנה הבאה למשפחות בעלות הכנסה נמוכה. עם זאת, אזרחים בעלי הכנסות גבוהות לא יהנו מהורדת המס עד אשר כלכלת המדינה תתאושש מהמשבר הפיננסי שמכביד עליה.

עם זאת, שר האוצר כריסטובל מונטורו לא חשף פרטים נוספים נוספים לגבי התוכניות הכלכליות של הממשלה, כגון מה יהיה שיעור המס שיופחת לבעלי ההכנסה הנמוכה ומה יהיו רמות ההכנסה שמהם יהנו האזרחים מהורדת המס.

מונטורו אמר בנוסף כי הממשל שבראשו עומד מריאנו ראחוי חוזה כי הכלכלה הספרדית תתרחב בשיעור של 1% ב-2014, לאחר שנים שבהם כלכלת המדינה סבלה ממיתון חמור ואבטלה ברמות שיא של כ-26% בעקבות משבר החוב שפגע בה.

מאז נכנס לתפקידו, ראחוי מנסה להילחם במשבר הפיננסי באמצעות שורה של צעדים לא פופאלריים כגון צעדי צנע, העלאות מסים ותוכניות ממשלתיות לקיצוץ בהוצאות, שנועדו להפחית את הגירעון התקציבי של ספרד.