מחפשים חבילה של ארקיע? לא תמצאו באתר הדקה ה-90

האתר מפסיק לעבוד עם ארקיע בשל קיצוץ בעמלות ושוקל למכור חבילות בעצמו

קבוצת הדקה ה-90 הודיעה כי היא מנתקת את פעילותה העסקית עם חברת ארקיע - והודיעה כי החל ב-1 בינואר תפסיק למכור את מוצריה בחו"ל על רקע קיצוץ במבנה עמלות הצ'רטר שלה מ-11% ל-7%.

כתוצאה מרפורמת השמיים הפתוחים וכניסת חברות הלואו-קוסט שהביאו להגברת התחרות, מסביר מנכ"ל קבוצת הדקה ה-90, שחר תורג'מן, סוכני הנסיעות ציפו מחברות התעופה הישראליות להידוק שיתוף-הפעולה עם חברות הצ'רטר, אך אלה לדבריו החליטו לעשות בדיוק את ההפך ולהודיע לסוכנים על קיצוץ דרמטי בעמלות הנמוכות ממילא.

"לצערנו, ארקיע בחרה לקצץ בעמלות הסוכנים, לחתוך בבשר החי ולהביא למצב עסקי בלתי אפשרי עבור סוכני הנסיעות", אומר תורג'מן. "לציבור הסוכנים אין יכולת למכור חבילות צ'רטר עם עמלה כל-כך נמוכה של 7%, משום שעלויות התפעול והמכירה גדולות מהעמלה עצמה. אין בכוונתנו לסבסד את מוצריה של חברת ארקיע או של כל חברה אחרת, לפגוע ברמת השירות הניתנת ללקוחותינו או חמור מכך - בשכר העובדים, שממילא גבוה רק במעט משכר המינימום. זהו אינו מהלך כוחני אלא מהלך של חוסר ברירה - לא נותר לנו אלא להודיע לחברת ארקיע על ניתוק קשרינו העסקיים".

לדבריו, בישראייר הודיעו על קיצוץ דומה בעלות הסוכנים - אך הצדדים טרם נועדו בניסיון להגיע להסכמות סביב הנושא. במקביל, החליטה קבוצת הדקה ה-90 לבחון כניסה לעולם הסיטונאות ומכירה ישירה של חבילות צ'רטר שאותן תבנה בעצמה.

תגובת ארקיע: "במסגרת כניסתן של חברות הלואו-קוסט וההיערכות לשמיים הפתוחים, מוזילה ארקיע את מחיר כלל מוצריה לצרכן הסופי משמעותית, כך שכבר בקיץ הקרוב צפויים המחירים לרדת בכ-150-200 דולר לאדם. לצורך כך מפחיתה ארקיע עמלות לסוכנים.

"פתיחת השמים מאפשרת ללקוח מבחר עצום של מוצרים, כשהמחיר הוא הקובע. ארקיע עובדת בשיתוף-פעולה פורה עם סוכני הנסיעות ותמשיך לעשות זאת גם בעתיד".