מימון שמילה מועמד ליו"ר זמני של מועצת הכבלים

העובדים יוצאים נגד המינוי הצפוי בשל המאבק מול שמילה על רקע העברת סמכויות הפיקוח של מועצת הכבלים והלוויין לאגף הפיקוח במשרד התקשורת

אי-הבהירות סביב איוש תפקיד יו"ר מועצת הכבלים והלוויין נמשכת, ובמשרד התקשורת מתגלגלת בימים האחרונים שמועה שאחת האפשרויות שנשקלות היא למנות את מימון שמילה, סמנכ"ל הפיקוח במשרד, כיו"ר זמני במקום נתי שוברט, היו"ר הזמני שכהונתו לא הוארכה.

בסוף השבוע שעבר נחשף ב"גלובס" כי כהונתו של שוברט, שכיהן כיו"ר המועצה הזמני, לא הוארכה, בעקבות הרצון לאפשר לו להתמקד בתחום עיסוקו המרכזי כסמנכ"ל ספקטרום.

בינתיים מסתבר כי ההחלטה להפסיק את כהונתו של שוברט נובעת מכך שגילה עצמאות יתרה בנושא החדשות המקומיות; ומועצת הכבלים, במקום לתמוך בהצעתו של שר התקשורת להטיל את האחריות להפקת החדשות על הוט ו-yes, למעשה התנגדה. הדבר ככל הנראה הכעיס מאד את השר גלעד ארדן, והדבר הביא לכך שכהונתו של שוברט כיו"ר המועצה הופסקה.

נציין כי בכל מקרה ארדן צריך למנות יו"ר למועצה בתוך חודש.

עוד נדגיש כי אם שמילה ימונה לתפקיד יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, הדבר יעצים את המתיחות הקיימת בתוך משרד התקשורת מול עובדי המשרד.

שמילה, מתוקף תפקידו כממלא-מקום המנכ"ל, פעל להעברת סמכויות הפיקוח ממועצת הכבלים והלוויין לאגף הפיקוח במשרד התקשורת. המשמעות היא שעובדי מועצה אמורים לעבור למשרד התקשורת תחת שמילה, ולשיטתם מדובר בשינוי בתנאי העסקתם המחייב הסכמה מראש.

לדעת העובדים, הוויכוח בנושא זה הוא מהותי, משום שלא מתקבל על הדעת שמי שהחליט על השינוי הארגוני שלא עבר את הסכמת ועד העובדים, יהיה זה שבתוקף תפקידו כיו"ר המועצה יבצע את השינוי שעליו החליט בהיותו מנכ"ל, שינוי שכאמור הוא שנוי במחלוקת.

ממשרד התקשורת לא נמסרה תגובה.