אילו גופים מעוניינים להיכנס לנציגות מחזיקי האג"ח של הדואר?

המחזיקים המוסדיים הגדולים ביותר של האג"ח שהנפיקה חברת הדואר הם קרן הפנסיה הוותיקה גילעד, קבוצת הביטוח והפיננסים איילון, בתי ההשקעות אקסלנס ומיטב דש, וחברות הביטוח הראל והכשרה ביטוח

‏‎‎הולכת ומסתמנת תמונת הגופים המוסדיים שיובילו את נציגות מחזיקי האג"ח של חברת דואר ישראל הממשלתית. ימים אחדים לאחר אסיפת מחזיקי האג"ח של החברה, מתברר כי המחזיקים המוסדיים הגדולים ביותר של האג"ח שהנפיקה חברת הדואר הם קרן הפנסיה הוותיקה גילעד (שמחזיקה בכ-10% מהסדרה הבודדת שהנפיקה החברה הממשלתית עד כה); קבוצת הביטוח והפיננסים איילון (כ-9% ); בתי ההשקעות אקסלנס ומיטב דש (כ-6% כל אחד); וחברות הביטוח הראל והכשרה ביטוח (כ-5.5% כל אחת).

‏‏ככל הידוע, לפי שעה הגופים הבולטים שמעוניינים להימנות עם נציגות מחזיקי האג"ח ולהוביל את הדיונים בסוגיה מול החברה ומול הממשלה שמחזיקה בה הם אקסלנס, הכשרה ביטוח ודש מיטב. כפי הנראה בשלב זה, אי.בי.אי, הראל וגילעד הוותיקה לא מעמידות עצמן כמועמדות לנציגות.

‏‏מבחינת גילעד, נראה על פניו שמדובר בהחלטה תמוהה במקצת: גילעד הוותיקה, שמשתתפת בנציגות מחזיקי האג"ח באי.די.בי אחזקות, מחזיקה כ-10% מהאג"ח של דואר ישראל. בתגובה לפנייתנו מדוע הם לא בנציגות, נמסר מקרן הפנסיה גילעד הוותיקה: "אין בכוונת גילעד להשתתף בנציגות שאמורה להיות מצומצמת ותורכב ממחזיקים שגם הם בעלי יכולת וכישורים לייצג את כולם באמינות ונאמנות".

‏כתב ההצבעה להקמת הנציגות ולבחירת חבריה אמור לצאת בקרוב; במקביל יידרשו מחזיקי האג"ח להכריע על זהות משרד עורכי הדין שייתן לנציגות, אם וכאשר תוקם, ליווי משפטי. הנאמן לאג"ח של דואר ישראל, חברת הרמטיק, צירף באחרונה לדיווח שהוציא מספר הצעות לליווי משפטי שהתקבלו, שמהן עולה כי שעת עו"ד שותף מתומחרת בכ-500-750 שקל, בעוד ששעת עבודה של עו"ד שכיר מתומחרת בכ-400-600 שקל ושעת עבודה של מתמחה - בכ-250-350 שקל.

‏‏בדואר ישראל, בניהול חיים אלמוזנינו ובראשות חזי צאיג, מתנגדים למהלך וטוענים שאין שום סיבה להיחפז. נכון לעכשיו, יתרת החוב של דואר ישראל עומדת על כ-350 מיליון שקל.