הווד"ל אישרה 680 יחדיות דיור חדשות בפרדס חנה-כרכור

התוכנית שיזמה רשות מקרקעי ישראל מתייחסת לקרקע בת 243 דונם שתופשר מחקלאות למגורים, ויוקמו בה בניינים בני 3-8 קומות וצמודי קרקע

הוועדה לדיור לאומי מחוז חיפה החליטה היום (ד') לאשר תוכנית להקמת 680 יחידות דיור בשכונת הטריז בפרדס חנה-כרכור. עוד נקבע בווד"ל כי 20% מיחידות הדיור בתכנית תהיינה יחידות דיור קטנות בהיקף של 75 מ"ר ברוטו. וזאת לאחר שהוועדה דחתה את ההתנגדויות שהגישו קיבוץ עין שמר והמרכז המסחרי בעין שמר.

את התכנית יזמה רשות מקרקעי ישראל, והיא חלה על שטח של 243 דונם קרקעות מדינה בתחום השיפוט של פרדס חנה-כרכור, בסמיכות לכביש 65 (בקטע שבין צומת חנה לצומת כרכור), דרך הנדיב, השכונה המזרחיות של פרדס-חנה ורחוכ המייסדים-דרך עירון.

במסגרת התוכנית, ישונה יעוד הקרקע מחקלאות למגורים, כאשר התוכנית כוללת הקמת בניינים בני 5-8 קומות, בצפיפות ממוצעת של 12 יחידות דיור לדונם, בניינים בני 3 קומות (גן-גג) בצפיפות ממוצעת של 6 יחידות דיור לדונם, וצמודי קרקע בצפיפות של 4 יחידות דיור לדונם.

התוכנית כוללת הקצאת שטחים להקמת גני ילדים, בתי ספר, מרכז חינוך ושטחים ציבוריים פתוחים. התכנית כוללת גם ציר שיחבר בין כרכור לפרדס חנה ויפצל את התנועה לכיוון כביש 65.