מה כתב בני לנדא באי-מייל לבעלי מניות בטבע?

ה"פייננשל טיימס" חושף את פרטי האי-מייל ששיגר בחודש שעבר בני לנדא לבעלי מניות גדולים בטבע, כחלק ממהלך להביא לשינוי מהותי בדירקטוריון החברה

בני לנדא החל בניסיונו "לנער" את דירקטוריון טבע . העיתון "פייננשל טיימס" דיווח השבוע על אי-מייל ששלח לנדא לבעלי מניות בטבע בדצמבר, בו הוא קורא לבצע "שינוי מהותי בהנהגת הדירקטוריון" - רמז עבה לאיום על מעמדו של היו"ר פיליפ פרוסט.

לנדא מנסה להביא לשינוי בעקבות הדחת המנכ"ל הקודם ג'רמי לוין, שפוטר בשל חילוקי דעות עם פרוסט. בשוק ההון לא אהבו את המעורבות האגרסיבית של פרוסט בניהול החברה ושלחו את המניה לצלילה ביום הדחת לוין. בקרוב צפויה טבע להכריז על זהות המנכ"ל החדש שלה, כאשר "גלובס" חשף לאחרונה כי ארז ויגודמן ימונה לתפקיד.

לנדא מנסה לגבש את בעלי המניות הגדולים של טבע (קרנות מארה"ב הן המחזיקות הגדולות במניה) ולהוביל מהלך של צמצום מספר חברי הדירקטוריון מ-16 ל-12 ולמנות דירקטורים מנוסים יותר בתעשיית התרופות הגלובלית. הוא גם מתכנן לשנות את תקנון החברה כדי להקל על החלפת דירקטורים בכך שיידרש רוב נמוך יותר בקרב בעלי המניות מ-85% הנדרשים היום.

באי-מייל ששיגר לבעלי המניות, לנדא חודש כי שוחח עם סגן יו"ר טבע אמיר אלשטיין וכי אלשטיין הבטיח לו שיקדם את השינויים שלנדא דורש כבר בינואר, כלומר החודש. טבע מסרה בתגובה כי "לא קוימו שיחות עם משקיעים מוסדיים בשם דירקטוריון החברה".

לנדא, שסירב להגיב לכתבה ב"פייננשל טיימס", כתב לפי הדיווח באי-מייל כי "אני לא יודע אם הדירקטוריון הזה יכול למשוך לטבע מנכ"ל ברמה עולמית, אך אם יהיה דירקטוריון ברמה גבוהה ומוטה-פארמה, לפחות למנכ"ל החדש יהיה סיכוי טוב יותר מאשר לקודמו!".

בהמשך הוסיף לנדא: "אני שמח שדירקטוריון טבע מוכן לבצע את השינויים הנועזים הללו, שיצליחו, אני מקווה, לשקם את אמון המשקיעים לא רק בטבע אלא גם בישראל".