וינשטיין מקדם את נוהל השמיעה הרצופה של משפטים פליליים

יסכים לכך שהפרקליטות תתגמש ותסכים לדחות את תחילת שלב ההוכחות במשפטים פליליים כך שהוא לא יתחיל בסמוך לתחילת המשפט, אך מרגע שיחל שלב ההוכחות תקפיד התביעה על ניהול משפט רצוף פעמיים-שלוש בשבוע

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, יסכים לכך שהפרקליטות תתגמש ותסכים לדחות את תחילת שלב ההוכחות במשפטים פליליים, כך שהוא לא יתחיל בסמוך לתחילת המשפט, ואולם מרגע שיתחיל שלב ההוכחות, תקפיד התביעה על ניהול משפט רצוף פעמיים-שלוש בשבוע - כך התברר היום (ב') בפגישה שקיים וינשטיין עם ראש לשכת עורכי הדין, דורון ברזילי, ויו"ר הפורום הפלילי בלשכה, עו"ד אבי חימי, בנוגע לנוהל השמיעה הרצופה של משפטים פליליים.

במסגרת הדיון עמד היועץ על חשיבות הנוהל ככלי אפקטיבי לטובת יעילות הדיונים ומניעת עינויי דין הנגרמים כתוצאה מניהול הליכים במשך שנים רבות, והדגיש את חשיבותה של לשכת עורכי הדין כשותפה להטמעת היוזמה והצלחתה.

לבקשת הלשכה, הודיע וינשטיין כי בכוונתו למנות רפרנט במשרד המשפטים, שיהיה אמון על מנגנוני שיתוף-הפעולה מול הלשכה, ויפעל לסייע בסוגיות שונות שיתעוררו בעקבות הטמעת הנוהל.

"מרגע שהחל דיון בתיק", אמר וינשטיין, "ראוי שיידון באינטנסיביות ההכרחית עד גמירה. אנחה את גורמי התביעה להתחשב בלוחות הזמנים של ציבור הסנגורים בכל הקשור בתחילת מועד דיון ההוכחות, אך אעמוד על כך שדיונים אלה יתקיימו ברצף, באופן שבסופו של יום ייצא הציבור כולו נשכר ממנו".

לפני כ-3 חודשים סיכמו שרת המשפטים ציפי לבני, נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס והיועץ וינשטיין על הטמעת נוהל לשמיעה רצופה של משפטים פליליים, שאמור להיכנס לתוקפו בימים אלה.

לדברי גרוניס, "יש צורך בשינוי תפיסתי על מנת להביא לתיקון של דרכי ההתנהלות, שהשתרשו במהלך השנים".

השרה לבני אמרה כי "כדי לעשות מהפכה אמיתית שתקצר הליכים, צריך שהשופטים, הפרקליטות, הסנגוריה, המשטרה ושירות בתי הסוהר יתגייסו. עורכי הדין הפרטיים יצטרכו להתאים את עצמם, ולא שהמערכת תתאים עצמה ללוח הזמנים שלהם. צדק זה לא רק הכרעת דין צודקת, אלא הליך קצר, יעיל וראוי".