רוב בארה"ב להפיכת השימוש במריחואנה לחוקי

סקר חדש שפרסמה רשת CNN מגלה כי רוב תושבי ארה"ב תומכים בהפיכה של מריחואנה לחוקית ולא היו מתנגדים למכירה והפצה שלה ■ וושינגטון וקולורדו כבר מאפשרות שימוש בסם לצרכי "בילוי ושעשוע"

ארץ השאיפות הבלתי מוגבלות? סקר חדש שפרסמה רשת CNN מעלה כי רוב האמריקאים תומכים בהפיכת השימוש במריחואנה לחוקי.

על-פי הסקר, 55% מהאמריקאים השיבו בחיוב לשאלה האם יש להפוך את המריחואנה לחוקית ברחבי ארצות-הברית. 44% הביעו התנגדות לצעד הזה, שהולך והופך נפוץ יותר ויותר בעולם בתקופה האחרונה.

נתוני הסקר מציגים עלייה משמעותית בתמיכה בהפיכת מריחואנה לחוקית במדינה. לשם השוואה, ב-1987 תמכו רק 16% מתושבי ארה"ב במהלך. אחוזי התמיכה הגבוהים אף מהווים עלייה של 12% מהפעם הקודמת בה נערך הסקר, לפני כשנתיים.

רוב הנשאלים שהתנגדו להצעה הם תומכי המפלגה הרפובליקנית ותושבי מדינות הדרום בארה"ב, הנחשבים באופן מסורתי לשמרנים יותר. לעומתם, כ-60% מתושבי צפון מזרח ארה"ב הביעו תמיכה בהפיכת מריחואנה לחוקית. ומי תומך יותר בלגליזציה של הסם - גברים או נשים? 59% מהגברים הביעו תמיכה במריחואנה חוקית, זאת לעומת 51% מהנשים באמריקה.

לפני כחודש: אורוגוואי אישרה מכירה והפצה חוקית של מריחואנה

תוצאות הסקר הזה משקפות מגמה הולכת וגוברת בעולם וגם בארה"ב עצמה להפיכת המריחואנה לחוקית. מדינות וושינגטון וקולורדו בארה"ב כבר מתירות הפצה של הסם רק לצורך "בילוי ושעשוע", ואילו במדינת ניו-יורק מכירים במכירת מריחואנה באופן חוקי לצרכים רפואיים בלבד.

אורוגוואי שבדרום אמריקה הפכה לפני כחודש למדינה הראשונה בעולם שמאפשרת לא רק מכירה של הסם באופן חוקי, אלא גם גידול והפצה שלו. החוק החדש שעבר במדינה קובע כי כל אזרח בה יוכל לרכוש 40 גרם לשימוש עצמי במריחואנה בכל חודש, כל עוד מלאו לו 18 שנים.

ממכר הסם יתבצע בבתי מרקחת בעלי רישיון מיוחד אותו תנפיק המדינה. אותם בתי מרקחת יחויבו לבצע מעקב קפדני אחר הרוכשים במטרה למנוע שימוש העובר את המותר על-פי החוק.

עם כניסתו לתוקף, כל תהליך השימוש יהיה חוקי במדינה - החל מגידול, דרך הפצה ולבסוף השימוש. המטרה העיקרית של החוק החדש היא להילחם בתעשייה הבלתי חוקית של מסחר בסמים, הקיימת באורוגוואי ובמדינות דרום אמריקאיות נוספות.