הטיפ היומי: חברת אנרגיה שתיהנה מהביקוש לקידוחי נפט

Seadrill מספקת שירותי קידוח לתעשיית האנרגיה ומתמחה באסדות קידוח למים עמוקים

החברה הנורבגית Seadrill מספקת שירותי קידוח לתעשיית האנרגיה, ומתמחה באסדות קידוח למים עמוקים. החברה נסחרת במקביל בבורסות של נורבגיה ושל ניו יורק (סימול: SDRL) לפי שווי שוק של כ-19 מיליארד דולר. לחברה יש צי של 69 אסדות קידוח, והיא מעסיקה 7,900 עובדים הפועלים ב-15 מדינות שונות.

לחברה יש אג"ח אשר הונפקה ללא דירוג בספטמבר 2012, והיא בעלת התניות רבות. האג"ח משלמת קופון של כ-5.6%, ונסחרת נכון להיום בתשואה של 4.6% דולרית, עם מרווח של 350 נ"ב מעל העקום הממשלתי האמריקאי. האג"ח מיועדת לפירעון ב-2017.

חלק מפעילותה של סידריל מתבצע דרך חברות-בנות. שתי ההחזקות העיקריות שלה הן ב-North Atlantic Drilling - 74%, וב-Sevan שבה היא מחזיקה ב-50.1%.

להערכתנו, הצי המודרני והמתוחכם של אסדות קידוח שיש לסידריל שם את החברה בנקודת מוצא טובה ליהנות מהעלייה החדה בביקושים לאסדות קידוח, בעיקר בתחומי המים האולטרה עמוקים (עומק של למעלה מ-7,500 רגל).

מרבית הגילויים החדשים היו במים עמוקים ומים אולטרה עמוקים. כ-95% מהאסדות שנבנות היום מיועדים למים אולטרה עמוקים. קידוחים במים עמוקים מהווים כ-34% מפעילות הקידוחים, כך שישנו פוטנציאל צמיחה גבוה נוסף. צבר ההזמנות של סידריל לשלוש השנים הקרובות עומד על 14.2 מיליארד דולר וצפוי להמשיך לצמוח.

מאזן החברה יציב יחסית. בשנים האחרונות יחס החוב למאזן עמד בממוצע על 55%. בסוף 2012 היחס הגיע ל-60%, אך במהלך שנת 2013 "תיקן" והגיע ל-54%. יחס החוב ארוך הטווח להון העצמי נמצא במגמת ירידה. החברה שומרת על רמות מינוף סבירות, אך עדיין מעט גבוהות ביחס לענף.

להערכתנו, התשואה שבה נסחרת האג"ח, יותר ממפצה על הסיכון הגלום בה. מדוחות החברה לרבעון השלישי עולה, כי במהלך 2014 צפויה החברה לקבל דירוג אשראי - מהלך שעשוי להסיר מגבלות של משקיעים רבים ולתמוך במרווחי האשראי של החברה.

אוהד חיים, אנליסט ני"ע זרים, לאומי שוקי הון

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם