"לכל דבר יש סוף, הראלי החלומי בוול סטריט ייעצר השנה"

כלכלני HSBC משנים המלצה למדד ה-S&P 500 ולמניות בארה"ב מ"נייטרלי" ל"תשואת חסר"

כלכלני HSBC מעריכים ש"הראלי החלומי" בוול סטריט ייבלם במהלך 2014 ומשנים המלצה למדד ה-S&P 500 ולמניות בארה"ב מ"נייטרלי" ל"תשואת חסר".

עם זאת, הם לא צופים מפולת שכן מחיר היעד שלהם למדד ה-S&P 500 הוא 1,900 נקודות (עלייה של כ-4% לעומת מחירו היום).

למרות השיפור בכלכלת ארה"ב מעריכים ב-HSBC שצמיחת הרווחים של החברות האמריקניות תיעצר והשפעת השינוי במדיניות של הפדרל ריזרב תורגש בשווקים בהמשך השנה.

"אנו מעדיפים לחפש שווקים שיש להם פוטנציאל להפתיע לחיוב בעוד המחירים בוול סטריט נמתחו כלפי מעלה בהשוואה לשאר העולם", כותב Garry Evans, אסטרטג גלובלי בבנק. אוונס נמצא בהמלצת "משקל יתר" על אירופה וצופה צמיחה של 14% במדדי המניות המובילים שם, בממוצע.

בנוגע לשוק היפני מעדיפים ב-HSBC להישאר ב"משקל יתר". הסיבה - "כמעט כולם אופטימיים לגבי ביצועי הבורסה בטוקיו כך שנראה שלא נשארו יותר קונים".

אתמול פרסם סטין ג'קובסן, הכלכלן הראשי של Saxo Bank, סקירה במסגרתה הוא ציין כי: "החדשות הטובות הן שזוהי תחילת הסוף של המשבר הנוכחי. 2014 ו-2015 יבשרו על מעבר ממדיניות ההקלה הכמותית ו'הכסף הקל' לצמיחה איכותית יותר ויש לקוות שגם יביאו עימן מנדט לשינוי אמיתי. העולם יצא מאיזון עד כדי כך שהדברים יכולים רק להשתפר מנקודה זו ואילך".

Saxo Bank צופה עלייה של 10% בשוקי המניות הגלובליים ב-2014. "אל תשימו לב למי שאומרים שיש בועה בשוקי המניות. אם אתם רוצים להפיק את המירב מתיק הנכסים שלכם ב-2014, הסיכון האמיתי מבחינתכם הוא לא להיות מושקעים מספיק בנכסי סיכון", אומר פיטר גרנרי, אסטרטג המניות הראשי של Saxo Bank.