הפסקת אש במלחמת הפטנטים? אפל וסמסונג פתחו במו"מ

ענקיות הסלולר מנסות למצוא פשרה במלחמת הפטנטים שהן מנהלות מספר שנים ■ בתחילת השבוע נפגשו הצוותים המשפטיים של שתי החברות ודנו באפשרויות הפשרה העומדות על הפרק, לפני פתיחת הקרב המשפטי בחודש מארס

אפל וסמסונג, יצרניות הסמארטפונים הגדולות בעולם, פתחו במו"מ במטרה להגיע לעמק השווה ולנסות למצוא פשרה שתשים קץ למלחמת הפטנטים שהן מנהלות מספר שנים על טכנולוגיית הסמארטפונים שלהן. זאת, לפני פתיחת המשפט הבא בעניין זה שייפתח בקליפורניה בחודש מארס.

בכירים בצוות המשפטי של שתי החברות נפגשו בתחילת השבוע ודנו באפשרויות הפשרה שעומדות על הפרק. זאת, לאחר שלוסי קו, השופטת המחוזית בבית המשפט הפדרלי ביקשה מהצדדים לפתוח במו"מ בניסיון להגיע לפשרה לפני פתיחת המשפט.

אפל וסמסונג מנהלות מספר שנים ובכמה מדינות, מלחמת פטנטים חריפה על פטנטים בתחום הסלולר, שמשקפת את הקרב הגלובלי שלהן על שליטה בשוק הסלולר. בחודש מארס, כאמור, צפוי להיפתח משפט נוסף בארה"ב, שבו אפל טוענת כי סמסונג הפרה פטנטים רשומים שלה.

בשנתיים האחרונות שתי החברות ניהלו מאבק משפטי חריף שגרר הוצאות משפט בהיקף של עשרות מיליוני דולרים. במשפט האחרון שנערך בקליפורניה, בית המשפט בקליפורניה קבע כי סמסונג צריכה לשלם לאפל כמיליארד דולר בשל הפרה של מספר פטנטים. האם אפל תצליח לנצח בסבב נוסף של מלחמת הפטנטים או שמא הצדדים יגיעו לפשרה עוד לפני המשפט?