מאסר בפועל לבעלי מסעדות בחוף אולגה שהעלימו הכנסות

בעלי מסעדות בחוף הים בגבעת אולגה, שהורשעו בביצוע עבירות מס במיליוני שקלים, בהן העלמת הכנסות במשך כ-10 שנים, ירצו עונשים של בין שנתיים מאסר בפועל לחודשיים עבודות שירות וישלמו קנס כספי מזערי בסך 1,000 שקל

בעלי מסעדות בחוף הים בגבעת אולגה, שהורשעו על-פי הודאתם בביצוע עבירות מס במיליוני שקלים, בהן העלמת הכנסות, במשך כ-10 שנים, ירצו עונשים של בין שנתיים מאסר בפועל לחודשיים עבודות שירות וישלמו קנס כספי מזערי בסך 1,000 שקל. בנוסף, יחויבו הנאשמים בתשלום מסים בשיעור המוערך בכחצי מיליון שקלים - כך קבע אתמול (ד') בית המשפט השלום בחיפה, שאישר את הסדר הטיעון בין הנאשמים, בני משפחת מלכה מחדרה ונאשמים נוספים, לפרקליטות מחוז חיפה (פלילי).

באוגוסט אשתקד הגישה פרקליטות מחוז חיפה, באמצעות עו"ד ערן בר, כתבי אישום נגד בני משפחת מלכה ואחרים, המייחסים להם ביצוע עבירות מס בהיקף של מיליוני שקלים, ולאורך שנים רבות.

כתבי האישום הוגשו בעקבות חקירה שנוהלה ביחידת "יהלום" לחקירות ומאבק בפשיעה הכלכלית, בשיתוף עם משטרת ישראל וגורמי אכיפה נוספים, נגד בעלי עסקים שבמשך שנים הפעילו מסעדות בחוף הים בגבעת אולגה, תוך שהם עושים שימוש שלא כדין בקרקעות המדינה ומבלי לדווח על פעילותם לרשות המסים.

במסגרת עסקת הטיעון הורשעו בני משפחת מלכה בעבירה של השמטת הכנסות מרשויות המס במשך תקופה של 10 שנים לפחות, במסגרת הפעלתם של שני בתי העסק בחוף אולגה, מסעדת "ג'ורג'י ביץ'" ומסעדת "דודי על החוף".

מכתב האישום המקורי בפרשה עולה כי הנאשמים הפעילו את עסקיהם מאז שנת 2000 ללא כל דיווח לרשויות, ותוך ביצוע עבירות מס בהיקף של מיליוני שקלים.

עוד צוין באישום כי בשנת 2009 לבדה העלימו הנאשמים הכנסות בסכום של 633 אלף שקל, כאשר את התקבולים הסתירו באמצעות הפקדתם בחשבון בנק על-שם אחרים. לצורך ביצוע העבירות, נטען, ועל מנת להסתיר את פעילותם ואת הכנסותיהם, הפעילו הנאשמים בשנים 2009-2010 מכשיר לחיוב כרטיסי אשראי, שהופעל תחת מספר עוסק של אדם אחר.

אי-רישום תקבולים

לפי כתב האישום, בשנות המס 2000-2011 עסק דוד מלכה בהפעלת שתי מסעדות: "ג'ורג'י ביץ'" ו"דודי על החוף" שבחוף אולגה, מבלי לדווח ולשלם מס כנדרש.

מהאישום עולה עוד כי אליהו מלכה עבד תחת ניהולו של אביו, דוד, ובהוראות אביו קיבל כספים מלקוחות מבלי שרשם תקבול בגינם, לא ניהל פנקסי חשבונות במהלך עבודתו, שילם לספקים מבלי שניהל כל תיעוד והפקיד את כספי הפדיון בחשבון הבנק.

על-פי כתב האישום, באותן שנים עבד גם גלעד מלכה תחת ניהולו של דוד מלכה, ואף הוא קיבל כספים מלקוחות מבלי שרשם תקבול בגינם, לא ניהל פנקסי חשבונות ושילם לספקים מבלי לנהל כל תיעוד.

עוד נטען כי משנת 2009 עבד גם כפיר פוזננסקי תחת ניהולו של דוד, וגם הוא נהג כמו שאר הנאשמים בפרשה ואף פתח חשבון בנק, בו הפקיד את התקבולים שנתקבלו מהמסעדה, משך כספים מחשבון הבנק וחתם על צ'קים מחשבון הבנק בו הופקדו התקבולים מהמסעדה.

כתב האישום כלל עבירות של העלמת מקור עיסוק מפקיד השומה ואי-הגשת דוחות, אי-הכנה וקיום של פנקסי חשבונות ורשומות והעלמת הכנסות והוצאות.

על דוד מלכה הוטל עונש מאסר בפועל למשך 24 חודשים; על אליהו וגלעד מלכה הוטל מאסר בפועל למשך 6 חודשים, שירוצה בעבודות שירות; ועל פוזננסקי הוטל עונש מאסר בפועל למשך חודשיים, שירוצה בעבודות שירות.

השופט ד"א דאיד פלאח ציין כי לעניין הקנס בעבירות מהסוג בו הודו הנאשמים, מתחם הענישה ההולם מתחיל בקנס על סך 1,000 שקל ומסתיים בקנס בהיקף 100 אלף שקל. את הבחירה ברף התחתון של הקנס נימק בכך שמצבם הכלכלי של הנאשמים קשה.

"שוכנעתי כי מצבו הכלכלי של דוד מלכה הוא קשה ביותר, וכך גם מצבו הרפואי, ושוכנעתי כי מצבו הכלכלי של פוזננסקי קשה", ציין וקבע: "הקנס שאטיל על כך אחד מהנאשמים אינו הקנס הראוי לאנשים המבצעים עבירות מעין אלה, אך בנסיבות העניין הוא הקנס הנכון במצבם האישי, המשפחתי והבריאותי".

יצוין כי לפני כשנה הורה בית משפט השלום בחיפה על הריסת המסעדות בחוף אולגה, בהן המסעדות בבעלות הנאשמים. מסעדות אלה, שנקשרו על-ידי הפרקליטות בהליכים המשפטיים גם לשמה של משפחת פשע באזור חדרה, נבנו בטווח של בין 30-50 מטר מקו החוף, ולכן הוצאו צווי ההריסה למבנים, לפי חוק שמירת הסביבה החופית.

הנאשמים מיוצגים בידי עורכי הדין ליאורה ביין-אלון ויהלום אנקורי ממשרד פרופ' ביין ושות'.