המחירים המופקעים יירדו? בעלי שילב מכרו את טייני לאב

יצרנית הצעצועים טייני לאב נמכרת לחברת DOREL הקנדית ■ החברה לא מסרה את סכום הרכישה ■ שושי אורן עוזבת את תפקידה, איציק אורן ימשיך כיו"ר שילב

לאחר שדווח על המשא-ומתן למכירה בסוף דצמבר, בעלי רשת שילב, הזוג שושי ואיציק אורן, הודיעו על מכירת יצרנית ומפתחת הצעצועים טייני לאב (Tiny Love) שבבעלותם לחברת הצעצועים הקנדית דוראל (DOREL).

החברה לא מסרה את סכום הרכישה, ורק ציינה כי מחזור המכירות שלה ב-2013 נאמד ב-45 מיליון דולר. העסקה צפויה להיסגר ברבעון הראשון של השנה.

כמו כן, שושי אורן הודיעה כי תעזוב את תפקידה בשילב, ובשנים הקרובות תקדיש את מירב מרצה, ניסיונה ויכולתה לטובת הקהילה, בעוד איציק אורן ימשיך לכהן כיו"ר שילב. פרדי אבוקרט ימשיך לכהן בתפקידו כמנכ"ל טייני לאב עם כל צוות החברה, שימשיכו לפעול בישראל.

לדברי איציק אורן, מכירתה של טייני לאב תאפשר לזרז את יישום אסטרטגיית פיתוח רשת שילב, בעידן התחרות הגדולה בישראל בכללה: המשך פריסת הרשת ופתיחת חנויות נוספות המכוונות לקהלי יעד שונים, תוך שימת דגש על מגוון המוצרים והוזלת המחירים.

שושי ואיציק אורן אמרו היום (ו') כי הבחירה בחברת DOREL נבעה גם מהנימוק שבכוונתם להמשיך את פעילות המטה והפיתוח של טייני לאב, כפי שהוא כיום בישראל, והם אף ירחיבו את פעילותה בארץ, על חשבון מוצרים שמפותחים כיום במדינות אחרות בעולם.

טייני לאב מוכרת ביותר מ-50 מדינות בעולם. 75% מהמכירות נעשות באמצעות רשת מפיצים, ויתרת המכירות נעשית בצפון אמריקה באמצעות חברה-בת אמריקאית. קו המוצרים של טייני לאב משלים את זה של דוראל.

טייב לאב, שהוקמה על-ידי הזוג אורן ב-1993, זוכה לשיעורי רווח גבוהים במיוחד. החברה פועלת מישראל, אך הצעצועים עצמם מיוצרים בסין בעלויות נמוכות. בשל המיתוג הגבוה בשוק הישראלי, מחירי המוצרים כאן גבוהים במיוחד בפערים של עשרות אחוזים מחו"ל.

דוראל תעשיות אינק היא חברה עולמית מובילה למוצרי ילדים ותינוקות ואופניים. פעילותה בולטת במיוחד בקטגוריות מוצרי הילדים והאופניים עם מגוון של מוצרים וביניהם Safety 1st, Quinny, Cosco, Maxi-Cosxo ו-Bebe Confort בתחום מוצרי הילדים; ו-Cannondale, Schwinn, GT, Mongoose, Caloi, IronHorse ו-SUGOI בתחום הנופש והפנאי. מגזר הריהוט הביתי של דוראל משווק מגוון רחב של רהיטים מייצור מקומי ומייבוא, בעיקר בצפון אמריקה.

מחזור המכירות השנתי של דוראל מסתכם ב-2.6 מיליארד דולר, והיא מעסיקה 6,300 עובדים במפעלים הפזורים ב-24 מדינות בעולם.