עובדת הפניקס: פוטרתי כי חשפתי ליקויים; החברה: תביעה שקרית

נאוה סירטו, מנהלת כספים לשעבר בהפניקס גמל, תבעה פיצויים בסך 600 אלף שקל מקבוצת הפניקס, בטענה כי פוטרה לאחר שהתריעה על ליקויים בהתנהלות הכספית של החברה ■ הפניקס: "טענות מופרכות והתנהלות חסרת תום-לב"

קבוצת הפניקס דחתה היום (ב') את טענותיה של נאוה סירטו, מנהלת כספים לשעבר בחברות-בנות בהפניקס, שהגישה נגדה תביעת פיצויים בסך 600 אלף שקל לבית הדין לעבודה האזורי בתל-אביב. זאת, בטענה כי היא פוטרה מעבודתה בחברת הפניקס גמל לאחר שהתריעה על ליקויים מהותיים שמצאה בהתנהלות הכספית של החברה.

לדברי הפניקס, "התביעה מתייחסת לאירועים שקרו לפני מספר שנים, תחת ההנהלה הקודמת של החברה".

עוד מסרה החברה כי היא "דוחה מכל וכל את טענותיה המופרכות של התובעת, והיא תציג בפני בית הדין טענות ועובדות שיש בהן כדי להצביע על התנהלותה חסרת תום-הלב והחמורה של התובעת".

בכתב ההגנה שהגישה הפניקס באמצעות עו"ד אריאל שמר, היא טענה בנוסף כי תביעתה של סירטו מתבססת על טענות שקריות.

לדברי החברה, סירטו הייתה עובדת לא מקצועית, בלתי מהימנה, חסרת יושר אישי ובעייתית, שיצרה סביבה יחסי אנוש עכורים. "ההתנהלות החמורה, שכללה התחזות לשם הוצאת מידע מגורם חיצוני, הביאה לאובדן האמון בתובעת, עד כדי חשש לנזק לחברה", נטען.

בתביעה שהגישה לבית הדין נגד הפניקס והפניקס גמל, טוענת סירטו כי לאחר שהיא גילתה ליקויים בחברה ודיווחה על כך לממונים עליה, "החליטו הנ"ל לטייח את דבר קיומם, תוך מסירת דיווחים מטעים לרשות ניירות ערך ולממונה על שוק ההון באוצר".

באמצעות עורכי הדין ירון טיקוצקי ויגאל רוזנברג, מוסיפה וטוענת סירטו כי בגין סירובה "ליישר קו" עם ההנהלה של הפניקס בהסתרת הליקויים, צומצמה משרתה, ולאחר מכן היא פוטרה מעבודתה בעת שעברה טיפולי הפריה.

לדבריה, היא עברה "מסכת אירועים חמור,ה שכללה את הוצאתה המיידית לחופשה כפויה, תוך ליווי שלה באמצעות מאבטח מתוך משרדי החברה, בלי לתת לה אפשרות לאסוף את חפציה האישיים".