פינוי בינוי בנווה שרת יוצא לדרך: 120 דירות נהרסו

במקום הדירות שנהרסו, יקימו החברות אפרידר ואפגד 324 דירות חדשות ב-12 בניינים חדשים בני 10-24 קומות ■ מדובר בפרויקט פינוי בינוי השני שיוצא לדרך בשכונה

פרויקט פינוי בינוי נוסף בשכונת נווה שרת בתל אביב יוצא לדרך: הבוקר (ב') נהרסו 5 בנייני רכבת ישנים ברחוב אח"י דקר 4-6 בשכונה, הכוללים 120 דירות קטנות שבעליהן פונו לדירות זמניות. במקומם, יוקמו על ידי החברות אפרידר ואפגד - יזמית הפרויקט שנקרא "קדמת צהלה", שני מגדלי מגורים בני 24 קומות, ארבעה בניינים בני 10 קומות ובסך הכל 324 דירות חדשות בנות 4-5 חדרים וחניון תת קרקעי.

מדובר במקדם כלכלי של 2.7 דירות חדשות במקום כל דירה ישנה. התוכנית שאושרה לפני עשור זכתה לפטור מהיטל השבחה על מנת להבטיח כדאיות כלכלית למימוש הפרויקט. 120 מהדירות מיועדות לדיירים המפונים וכוללות 90 מ"ר, מרפסת בשטח 12 מ"ר, חניה ומחסן, כאשר החברה תוכל לשווק לציבור 204 דירות.

באפרידר ואפגד מסרו היום כי טרם הריסת הבניינים שווקו 31 דירות בסך של 70 מיליון שקל במחיר ממוצע של 2.2 מיליון שקל. סך ההשקעה בפרויקט נאמדת ב-350 מיליון שקל.

לדברי אלי בר און, בעלים ומנכ"ל משותף בחברת נווה העיר המשווקת את הפרויקט, כמות הפניות והמתעניינים בפרויקט, עוד בטרם ההריסה, מצביעה על הצורך בדירות חדשות באזור צפון תל אביב. "השכונה מהווה הזדמנות עבור המשפחות הצעירות לרכוש דירה בצפון תל אביב במחיר שפוי והגיוני, ביחס למחירי הדירות בעיר בכלל ובאזור בפרט", ציין בר און. "לראייה, חלק גדול מהמתעניינים הינם תושבי תל אביב ובייחוד דור המשך לתושבי השכונות הסמוכות - צהלה, אפקה, ורמת החייל".

מדובר בפרויקט הפינוי בינוי השני שיוצא אל הפועל בשכונת נווה שרת, כאשר הפרויקט הראשון שמבצעות החברות א.ש.ל.י ומיכלסון, וכולל הקמת 270 דירות חדשות במקומן של 96 הדירות הישנות ברחוב בית אל בשכונה, כבר נמצא בהקמה לאחר שהבניינים הישנים נהרסו בקיץ 2011. גם בפרויקט זה אגב, מדובר במקדם כלכלי של 2.8 דירות חדשות במקומה של כל דירה ישנה, וגם הוא פטור מהיטל השבחה.

בסוף החודש צפוי להיהרס גם המתחם השלישי בשכונה, ברחוב רמה, שמקימות החברות דירקט קפיטל, אלקטרה נדל"ן ו-SGS. בפרויקט זה צפויים להיהרס 154 דירות, כאשר במקומן יוקמו 450 דירות חדשות. פרויקט זה שזכה גם הוא לפטור מהיטל השבחה, משקף מקדם כלכלי של 2.9 דירות חדשות במקומה של כל דירה ישנה.