סטארט-אפים ישראלים יתמודדו על משלחת מיוחדת ללונדון

ההתמקדות היא ביזמים בתחום הקמעונאות ■ את המועמדות ניתן להגיש עד 26 בינואר והמשלחת תטוס בתחילת מארס השנה

אחד האתגרים הגדולים של סטארט-אפים בתחילת הדרך הוא לאו דווקא לגייס כסף אלא להביא את המוצר שלהם לכמה שיותר אנשים. אחת הדרכים לעשות זאת היא לחבור לגוף גדול ומוכר יותר, שידחוף את המוצר והטכנולוגיה של הסטארט-אפ הקטן וכך לזכות לגושפנקא מקצועית לצד היכרות ביכולות ובאיכויות. בפעם השנייה מנסים בשגרירות הבריטית לחבר את הקצוות ולהכיר בין סטארט-אפים ישראלים לבין חברות ומותגים בריטיים.

היום השיקו מרכז הטכנולוגיה בריטניה-ישראל (UK-Israel Tech Hub) של השגרירות הבריטית בישראל, לצד הנספחות המסחרית בשגרירות ישראל-לונדון ומכון הייצוא את תוכנית TeXchange השנייה. הפעם התוכנית מתמקדת בחדשנות קמעונאית (Future Retail) ומחפשת אחר סטארט-אפים שמנסים להמציא מחדש את עולם הקמעונאות דרך פתרונות חדשניים כמו פתרונות סחר אלקטרוני, ביג דאטה ואנליטיקס, תשלומים, ניהול סיכונים ועוד - הן באון ליין ובאוף ליין. כך, התוכנית מחברת בין החברות הישראליות לחברות מובילות בתחום הקמעונאות בבריטניה.

חברות שרוצות להתמודד על 15 המקומות במשלחת שתצא במהלך מארס לסיור של שלושה וחצי ימים בלונדון, יוכלו להגיש מועמדות מהיום ועד ה-26 בינואר דרך טופס מקוון באתר. חברות רלבנטיות יהיו מי שעוסקות בתחום הקמעונאות, שכבר גייסו כסף בסבב סיד או יותר, שיש להם מוצר שעובד ויכולת לעבוד מול גופים וחברות בינלאומיות.

הזוכים ייסעו ללונדון ויזכו למפגש עם חברות בריטיות מובילות, שותפים אסטרטגיים, משקיעים ולקוחות פוטנציאליים. בנוסף, הם ישתתפו בסדנאות, יסיירו ב"סיליקון ואלי" הבריטי (Tech City UK) וישתתפו בכנס הקמעונאות Retail Week Live.

את הבחירה בסטארט-אפים המתאימים יעשה צוות שופטים בראשותו של מנכ"ל משרד האוצר לשעבר חיים שני, המשמש כיו"ר UK-Israel Tech Hub לצד משקיעים מנוסים ואנשי עסקים מישראל ומבריטניה. ההודעה על החברות הזוכות תתפרסם ב-11 בפברואר.

בשלהי 2012 יצא לדרך המחזור הראשון של תוכנית TeXchange, אליה הגישו מועמדות כ-130 סטארט-אפים ובסוף נבחרו 15 חברות, בהם Adotomi, Wibbitz, ZooZ, CallApp ועוד. מנכ"ל ZooZ, אורן לוי, הוסיף כי "זו הייתה הזדמנות מצוינת עבורנו. השוק האירופי, על הלקוחות והמשקיעים הפוטנציאליים שבו, נפתחו בפנינו והביאו עימם תוצאות מוחשיות".