הסטארט-אפ הישראלי uTest: "הנפקה בבורסה - תוך שנתיים"

הסטארט-אפ הישראלי, שמספק שירותי בדיקות תוכנה במודל של חוכמת המונים, משלים גיוס ענק של 43 מיליון דולר בהובלת גולדמן זאקס ■ מכוון לבורסה: "הייתי הולך עם משקיעים מסורתיים יותר אם זה לא היה הכיוון"

גולדמן זאקס הובילה סבב גיוס ענק בהיקף של 43 מיליון דולר עבור חברת הסטארט-אפ הישראלית uTest, המספקת שרותי בדיקות תוכנה שונות באמצעות מודל של חוכמת המונים (Crowdsourcing).

בגיוס לקחו חלק המשקיעים הקיימים של החברה, בהם הקרנות QuestMark Partners, Scale Venture Partners, Longworth Venture Partners, Egan-Managed Capital, Mesco ואחרים. בכך מסתכם סך הגיוס של uTest עד היום ב-80 מיליון דולר.

חברת uTest, שהוקמה ב-2007 על-ידי דורון ראובני ורועי סלומון, פועלת מול שורה ארוכה של לקוחות - מקטנים ועד גדולים בדמות גוגל, מיקרוסופט, נטפליקס, USA Today ועוד. החברה עובדת עם יותר מ-100 אלף בודקים עצמאיים ברחבי העולם שמבצעים בדיקות על מגוון רחב של פלטפורמות כמו מכשירי אנדרואיד, אייפדים או HTML5.

העובדה שגולדמן זאקס בחר להוביל את סבב ההשקעות הנוכחי ב=uTest היא לא פחות מהצהרת כוונות על עתידה של החברה הישראלית. גולדמן זאקס ידוע בעיקר כגוף שמוביל חברות להנפקה בוול סטריט, דוגמת פייסבוק, ופחות כמי שמתפקד כמשקיע מסורתי.

"גולדמן זאקס לא היו משקיעים בנו אם הם לא היו רואים אותנו כפוטנציאל להנפקה", אומר ראובני. "הם מאוד ספציפיים בהשקעות שלהם ומשקיעים ב-4-5 חברות בשנה. הם מאמינים בחברות שהם משקיעים בהן, שילכו וינפיקו בתוך שנתיים-שלוש. אנחנו בכיוון הזה. ייקח לנו עוד שנתיים להגיע להנפקה". לדבריו, "אם זה לא היה הכיוון שלנו, לא הייתי הולך עם גולדמן זאקס אלא עם משקיעים מסורתיים יותר". באשר לאפשרות שגולדמן זאקס יהיה זה שילווה את החברה לקראת ההנפקה, מיהר ראובני להסביר כי "בהסכם בינינו לא התייחסנו לנושא".

ראובני מסביר כי בתקופה האחרונה הוא מקדיש 15% מהזמן שלו כדי להיפגש עם בנקאי השקעות ומשקיעים פונציאליים וכך גם התגלגלו העניינים עם גולדמן זאקס. "הם באו אליי למשרד. אהבתי את הגישה וגם את הנציג מטעמם. איך הוא ראה את השוק, איך האתיקה של העבודה שלו הייתה בלעבוד איתי ועם החברה. כשעלה פוטנציאל ההשקעה, אני התלהבתי ממנו".

ראובני מספר כי היקף הגיוס הנוכחי היה יכול להיות גדול יותר. "יכולתי לגייס הרבה יותר אבל החלטתי לשים גבול מסוים ולא רציתי לקחת יותר מ-43 מיליון דולר. זה סבב הגיוס החמישי שלנו וגם האחרון", הוא מצהיר.

הכסף שמגייסת uTest ישמש אותה כדי להרחיב את פעילותה הנוכחית בעיקר בתחום המובייל. "החזון הולך וגדל לאורך השנים. אנחנו כבר לא חברה שעוסקת רק בבדיקות אלא גם בעולם האפליקציות. כמו שירות אנליטיקס על איך המשתמשים משתמשים באפליקציות ומשם איך לשפר את המוצר, כולל סט כלים ומוצרים משלימים", מסביר ראובני.

"אנחנו נמצאים בעידן שגם תוכנה וגם אפליקציות גדלים כל הזמן. זה לא רק מובייל. זה גם אפליקציות לשעונים חכמים, צמידים חכמים ואפילו מכוניות. זה השוק שאנחנו הולכים אחריו. זה הכיוון והפוטנציאל של החברה, שאותה אנחנו רוצים להפוך לחברה בשווי של מיליארד דולר", אמר.

כחלק מהרצון להרחיב את סל השירותים שמציעה החברה, היא הודיעה לאחרונה על שינוי שמה ל-Applause, שאמור להיכנס לתוקף בסוף הרבעון הנוכחי. "הדבר הנכון לעשות היה להתאים את השם למה שאנחנו באמת עושים ולהתחבר לעולם האפליקציות. השם uTest הוא מותג חשוב והוא יישאר כמותג לקהילה שלנו".

כספי הגיוס צפויים לשמש את uTest גם להתרחבות של החברה. "רכשנו לפני שנה וחצי את החברה הפולנית Apphance במעל מיליון דולר ואנחנו רוצים להמשיך בכיוון של רכישות ומיזוגים. אני מצפה שהשנה נרכוש לפחות שתי חברות, כשמן הסתם גם השוק הישראל הוא יעד עבורנו. אנחנו מחפשים חברות משלימות בתחום האפליקציות", אומר ראובני.


uTest
שנת הקמה: 2007
מייסדים: דורון ראובני ורועי סולומון
תחום פעילות: בדיקות תוכנה ואפליקציה על-ידי חוכמת ההמונים
היקף גיוס: 80 מיליון דולר
משקיעים: גולדמן זאקס והקרנות QuestMark Partners, Scale Venture Partners, Longworth Venture Partners, Egan-Managed Capital, Mesco ואחרים

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא גלובס טק?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988