ילדיו של זיסר מבקשים לפרוע את החוב על אחוזת הענק שלו

מרכזי שליטה של זיסר בתגובה: "הבקשה שהוגשה ע"י ילדיו של זיסר, נועדה להגן על זכויותיהם שנרכשו כדין ובכסף מלא"‏‏

‎‎‏"מאיפה 'צמחו' לילדיו של מוטי זיסר 15.5 מיליון שקל, כדי לפדות את המשכנתא של אביהם על הווילה שלו בשכונת כפר-גנים? זיסר חייב מיליארד שקל באופן אישי לבנק הפועלים, אותם הוא איננו מחזיר, ולהם יש פתאום מיליונים? זה תרגיל שנועד להבריח את הנכס מידי הנושים" - דברים אלה אמר היום ל"גלובס" גורם המצוי בתיק הפירוק של איש העסקים מוטי זיסר, בתגובה לבקשת שני ילדיו, דוד והילה, לבית המשפט המחוזי בתל אביב. בפנייה לשופט איתן אורנשטיין ביקשו השניים כי יתאפשר להם לפרוע את חוב המשכנתא של אביהם על האחוזה שבה הוא מתגורר בפתח תקוה - נכס המוערך בכ-71 מיליון שקל.

‏‏ ‏ ‏הגורם ששוחח עם "גלובס" העלה תמיהות באשר למקורות הכספיים של ילדיו של זיסר לצורך רכישת המשכנתא. "מדובר בילדים שאין להם השתכרות עצמאית משמעותית, והבקשה שלהם היא לכן אבסורד גדול" אמר. "זה הכול תרגיל שנועד להשאיר אותם בנכס". לדברי הגורם, כמה מהחלקות באחוזת זיסר נמכרו לילדיו כבר בשנת 2009, והן עשויות להישאר בבעלותם, להבדיל מהחלקים בנכס השייכים לאביהם.

‏‏‏ אותו גורם מניח כי הבנקים הנושים - הפועלים ולאומי, יעמדו על כך שדוד והילה זיסר יציגו בפניהם ובפני ביהמ"ש גילוי מלא באשר למקורות הכספיים שלהם.

‏‏ מחברת מרכזי שליטה של זיסר נמסר כי "הבקשה שהוגשה לביהמ"ש על ידי ילדיו של מוטי זיסר, הוגשה מטעמם וזאת על מנת להגן על זכויותיהם שנרכשו כדין ובכסף מלא ממרכזי שליטה. ילדיו של זיסר נאלצים לשלם את החוב ללאומי, למרות שהשעבוד על נכסיהם צריך היה להיות מוסר זה מכבר, כפי שהוסר לצדדים שלישיים אחרים שקנו את אותם נכסים על אותה חטיבת קרקע.

‏ ‏"הנכסים הנדונים עמדו בסיכון נוכח החוב של מרכזי שליטה והרצון של בנק לאומי לממש את המשכנתא בכללותה. לאור זאת, פנו הילדים אל הבנק במטרה להציל את בתיהם. ואולם, לאומי סירב להפריד בין הנכסים לבין בית המגורים, ולא נותרה להם כל ברירה אלא לפדות את החוב של אביהם ולהיכנס בנעליו במשכנתא כחוק.

‏‏ ‏"כל הלשונות הרעות המנסות להטיל דופי בפעולה לגיטימית זו, כאילו היה זה מעשה שעומדים מאחוריו דברים נסתרים, אין להן על מה לסמוך ואין להן כל יסוד עובדתי או משפטי. שהרי, לאחר פדיון החוב לבנק לאומי, במקום שעל הנכס תהיה משכנתא לטובת הבנק, תעמוד משכנתא לטובת ילדיו של זיסר בגין אותו סכום בדיוק. יתרה מזאת, מי שמנסה לעשות דברים במחשכים, לא היה פועל בשקיפות ומגיש בקשה לביהמ"ש על מנת לקבל את אישורו", מדגישים במרכזי שליטה. ‏

‏ ‎‎‏"הילדים השקיעו מיליוני שקלים מכיסם"

‏ ‎‎נזכיר כי באוגוסט האחרון פתח לאומי, נותן המשכנתא לרכישת האחוזה, בהליך של הוצאה לפועל על מנת להשיב לידיו חוב של 15.5 מיליון שקל. בתחילת ספטמבר קיבל השופט אורנשטיין את בקשת בנק הפועלים (לו כאמור חייב זיסר באופן פרטי מיליארד שקל), להעביר הליך זה מידי ההוצאה לפועל להליך של כינוס, שעליו אמון בנק לאומי, על מנת למקסם את התמורה עבור הנכס.

‏‏ משיקולי מס רשומה אחוזתו של זיסר בבעלות חברת מרכזי שליטה, חברה פרטית שממנה הוא שוכר את ביתו. מדובר באחוזה ראוותנית של 3,000 מ"ר בנויים על מגרש בן 8 דונמים, הכוללת בריכה גדולה באורך 30 מטר, אולם קולנוע פרטי, מקווה, בית כנסת ועוד.

‏‏‏‏ בבקשה שהגישו אתמול לפדיית המשכנתא של אביהם, כתבו ילדיו של זיסר, באמצעות עוה"ד רם ז'אן ויניב דקל, בין היתר, כי הם רכשו זכויות במקרקעין נשוא הליכי המימוש מחברת מרכזי שליטה, "והשקיעו מיליוני שקלים מכיסם לטובת בתי מגוריהם (בהם הם ובני משפחתם מתגוררים הלכה למעשה)", כשהמקרקעין שעליהם נבנו הבתים משועבדים לטובת לאומי להבטחת חיוביה של מרכזי שליטה - ולא להבטחת חיובם.

‏‏‏ לפני שבועיים אישר השופט אורנשטיין את הסדר החוב באלביט הדמיה, חברת ההשקעות הכושלת של מוטי זיסר, במסגרתו נמחק חוב חסר תקדים בסך 1.8 מיליארד שקל לנושים, ומחזיקי האג"ח הפכו לבעלי השליטה בחברה.

‏‏ ‎‎‏"כל הלשונות הרעות המנסות להטיל דופי בפעולה לגיטימית זו, כאילו עומדים מאחוריה דברים נסתרים, אין להן על מה לסמוך או כל יסוד עובדתי או משפטי"