פרשה רודפת פרשה: קצין בכיר במשטרה חשוד בהטרדה מינית

מח"ש בודקת חשד שלפיו קצין בכיר במשטרה הטריד מינית קצינה אחרת ■ בשלב זה החקירה נקלעה למבוי סתום מאחר שהקצינה מסרבת להעיד

רק בשעות הלילה נחשפה "הפרשה החמורה" במשטרה בנוגע לקשריו של ניצב משה ארביב עם הרב פינטו, וכבר צרה נוספת במשטרה עולה לכותרות: המחלקה לחקירת שוטרים (מח"ש) מנהלת חקירה נוספת בימים אלה נגד קצין משטרה בכיר, בדרגת ניצב, בחשד להטרדה מינית.

החקירה הזאת היא תולדה של מכתב ששלחה קצינה במשטרה לאגף משאבי אנוש, ובו היא ביקשה להתפטר מהמשטרה. במכתב גוללה הקצינה את סיפורו של מפגש בינה לבין אותו קצין משטרה בכיר, שבמהלכו - כך לטענתה - הוא ניסה לכפות את עצמו עליה.

לדבריה, הם נסעו יחד במכונית לפני כשבועיים, שם אירעה לכאורה התקרית. הקצינה תיארה כי היא התנגדה למעשיו של הקצין הבכיר, אך לטענתה הוא ניסה פעם נוספת לכפות את עצמו עליה.

תוכן המכתב חייב את העברתו למחלקה לחקירת שוטרים, שם נפתחה כאמור חקירה, אלא שבמשך כשבוע וחצי היא תקועה, זאת משום שהקצינה ככל הנראה אינה משתפת פעולה ומסרבת להעיד נגד אותו קצין בכיר.

בתוך כך, וללא שום קשר לפרשה החדשה, אמר הערב מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו כי "אנחנו משטרה שהוכיחה שהיא יודעת לעמוד על עקרונותיה, ערכיה ועל הנורמות שקבענו לעצמנו. מי שלא יעמוד בנורמות - לא יהיה בארגון".

דבריו אלה נאמרו במסגרת "הפרשה החמורה", שבמסגרתה נבדק החשד כי ראש יחידת להב 433 של המשטרה, ניצב מנשה ארביב, קיבל טובות הנאה מהרב יאשיהו פינטו במהלך תקופה ממושכת.