עקב חשיפת "גלובס": הצעה לחשוף חשבונות נבחרי ציבור בחו"ל

ח"כ מרב מיכאלי הגישה הצעת חוק שתחייב נבחרי ציבור לחשוף חשבונות בנק שהם מחזיקים בחו"ל ■ "ראוי שהציבור יידע אם נבחריו נוקטים מהלך מעין זה, כדי שיוכל להחליט האם ברצונו לבחור במי שבוחר להשתתף פחות בנטל המסים"

האם נבחרי ציבור יחוייבו לחשוף את חשבונות הבנק שלהם בחו"ל? בעקבות חשיפת "גלובס" מאמש בנוגע לחשבון הבנק של בנימין נתניהו באי ג'רזי, הגישה היום (ה') ח"כ מרב מיכאלי הצעת חוק שתחייב נבחרי ציבור לחשוף חשבונות בנק שהם מחזיקים בחו"ל.

מיכאלי מבקשת בהצעת החוק לחשוף את היקף כספי נבחרי הציבור המצוי בחשבונות בנק בחו"ל. "חשבונות בנק המצויים בחו"ל הם נדבך ספציפי בתוך הצהרת ההון. לעיתים חשבונות בנק מוחזקים מחוץ לישראל על מנת לשלם מס מופחת. מדובר במהלך חוקי אמנם, אולם ראוי שהציבור יידע אם נבחריו נוקטים מהלך מעין זה", היא מסבירה בדברי ההסבר להצעה.

לדבריה, "ראוי שהציבור יידע אם נבחריו נוקטים מהלך מעין זה, כדי שיוכל להחליט האם ברצונו לבחור במי שבוחר להשתתף פחות בנטל המסים".

על-פי החוק כיום, חבר הכנסת או מי שחדל מהיות חבר הכנסת מחוייב להגיש הצהרת הון כפי שנקבע בכללי האתיקה לחברי הכנסת, הכוללת את מלוא ההון, הנכסים הזכויות, ההתחייבויות והחובות שיש ל ולמשפחתו ואת מקורות ההכנסה שלהם.

עוד קובעים כללי האתיקה כי יושב-ראש הכנסת ישמור על סודיות ההצהרות ולא יגלה כל פרט מהן, אלא בהסכמתו או לפי בקשתו של חבר הכנסת המצהיר, או על-פי דרישה של בית המשפט.