המשחקים האולימפיים האירופיים יוצאים לדרך; כמה תרוויח ישראל?

לראשונה בהיסטוריה יתקיימו משחקים אולימפיים של מדינות אירופה באזרבייג'אן ב-2015; בין המדינות המשתתפות יחולקו 2.5 מיליון אירו לטובת סיוע בהכנות

49 הוועדים האולימפיים האירופיים, ובכלל זה הוועד האולימפי הישראלי, יזכו לתמריץ כולל בסך 2.5 מיליון אירו עבור הכנת הספורטאים לקראת משחקי "באקו 2015". מדובר במשחקים האולימפיים של מדינות אירופה שיתקיימו לראשונה בהיסטוריה, וייערכו ביוני בעוד כשנה וחצי בבירת אזרבייג'אן.

ההחלטה על עניין התמריצים נקבעה בישיבת הנהלת הארגון האולימפי האירופי (EOC - European Olympic Committee), גוף-העל של הארגון המונה 12 חברים וביניהם גם אפרים זינגר, מנכ"ל הוועד האולימפי בישראל.

ההחלטה לקיים משחקים אולימפיים של מדינות אירופה התקבלה בדצמבר 2012, ולמעשה מאפשרת למדינות אירופה ליישר קו ולקיים משחקים אזוריים בדומה למשחקים אזוריים אחרים - משחקי פאן אמריקה (משחקים האולימפיים של מדינות אמריקה), משחקי אסיה, משחקי חבר העמים הבריטי. גם ישראל צפויה לשלוח משלחת של ספורטאים למשחקים.

המשחקים האירופיים יתקיימו בפורמט מוקטן, עם 18 ענפים ספורט בלבד (לעומת 26 ענפי ספורט במשחקי הקיץ האולימפיים "הרגילים"), כאשר חלק מהענפים יהיו מצומצמים - כך למשל טורניר הכדורגל יתקיים בפורמט של כדורגל חופים בלבד, טורניר הכדורסל יתקיים בפורמט של 3X3, וכו'. בישיבה בלוזאן נקבע גם כי יחולקו כספים בין 18 פדרציות הספורט האירופיות שהענפים שלהם ישתתפו במשחקים בבאקו (ג'ודו, היאבקות, קליעה, אופניים, התעמלות, קראטה, טניס שולחן, אגרוף וכו').