נוהרים למניות: קרנות הנאמנות המנייתיות גייסו 700 מ' ש'

הסיכום השבועי של נכסי תעשיית קרנות הנאמנות מעלה כי בשבוע החולף קרנות הנאמנות המנייתיות גייסו יותר מ-320 מיליון שקל ■ קרנות האג"ח הקונצרני, גייסו בשבוע החולף כ-140 מיליון שקל, כמעט כפול מהשבוע הקודם

תיאבון המשקיעים למניות ממשיך לגדול. בשבוע החולף קרנות הנאמנות המנייתיות גייסו יותר מ-320 מיליון שקל ומתחילת החודש יותר מ-700 מיליון שקל. כך עולה מנתוני הסיכום השבועי של נכסי תעשיית קרנות הנאמנות, שפרסם מיטב דש.

הנהירה של הציבור לנכסים עם פרופיל סיכון גבוה יותר באה לידי ביטוי גם בגיוסי קרנות האג"ח הקונצרניות, שגייסו בשבוע החולף כ-140 מיליון שקל, קצב גיוס כמעט כפול לעומת השבוע הקודם. קרנות אג"ח כללי רשמו בשבוע החולף גיוסים של כ-780 מיליון שקל - עלייה של כ-15% לעומת השבוע הקודם.

מנגד, הקרנות עם הסיכון הנמוך יותר, רשמו ירידה בהיקף הגיוסים. האפיק השקלי איבד השבוע כ-150 מיליון שקל, מהם כ-120 מיליון שקל בקרנות הכספיות וכ-30 מיליון שקל בקרנות השקליות.

ניתן להבחין בגידול תיאבון הסיכון של המשקיעים גם כאשר בוחנים את התמונה הרחבה יותר- גיוסי הקרנות מתחילת החודש. כך למשל, קרנות הנאמנות המנייתיות גייסו מתחילת החודש כ-711 מיליון שקל ואילו קרנות האג"ח הקונצרניות ואג"ח להמרה גייסו כ-230 מיליון שקל. קרנות האג"ח הכלליות גייסו יותר מ-1.6 מיליארד שקל.