מנכ"ל נתיבי ישראל: השמועות על עזיבתי - מוקדמות

שי ברס מכחיש שמועות על עזיבתו הקרובה, על רקע פרשת מחלף דרור וחריגות תקציביות משמעותיות בפרויקט אחר

מנכ"ל נתיבי ישראל (לשעבר מע"צ), שי ברס, מכחיש שמועות על עזיבתו הקרובה, על רקע פרשת מחלף דרור וחריגות תקציביות משמעותיות בפרויקט אחר. בפגישה עם עובדי החברה ביום חמישי האחרון אמר ברס לעובדים: "אני יודע ששמעתם שמועות על כך שאני עומד לעזוב את התפקיד - השמועות האלה היו מוקדמות". ברס מכהן בתפקיד יותר משלוש שנים, מאז שהחליף ב-2010 את אלכס ויז'ניצר. קודם לכן שימש ברס מנכ"ל נתיבי איילון.

במהלך השיחה נזף ברס בעובדי החברה, שמחו בימים האחרונים על כך שבקשתם לשדרג את מכשירי הסמאטרפון שלהם נדחתה. כמו כן העיר ממושכות לאחד העובדים שהגיע לפגישה ללא עניבה, וטען כי ההתעסקות בהטבות וההתרשלות בלבוש הם סימפטום לבעיה שעלולה לפגוע במקצועיות החברה. הפגישה שהוגדרה "שיחת מוטיבציה" על ידי החברה הייתה הראשונה מאז פרשת מחלף דרור.

"שיחה פנימית"

השמועות על עזיבתו הקרובה של ברס נפוצו בעקבות שקיעת הקרקע המסוכנת במחלף דרור, שנחשפה בתקשורת ב-19 בדצמבר - ימים ספורים לפני שהמחלף היה אמור להיפתח לתנועה. בחברת נתיבי ישראל הסבירו כי הפרויקט, שנבנה בהשקעה 320 מיליון שקל, נפגע כתוצאה מכמויות המשקעים החריגות שירדו באזור במשך סופת השלגים הגדולה.

נוסף על המחדל החמור במחלף דרור, התרבו באחרונה דיווחים על חריגות תקציביות בפרויקטים שמבצעת חברת נתיבי ישראל. המקרה החמור ביותר הוא ככל הנראה בעבודות שהסתיימו לפני כחצי שנה להוספת נתיב שלישי במקטע הדרומי של כביש 4, בקטע שבין מחלף חולות למחלף אשדוד. בעבודות אלה, שתקציבן המקורי עמד על 289 מיליון שקל, נרשמה חריגה של כ-100 מיליון שקל.

חשוב לציין, עם זאת, כי היקפי העבודות שמבצעת נתיבי ישראל עמדו ב-2013 על סכום שיא שגבוה מ-6 מיליארד שקל, גידול של כ-20% לעומת 2012. בשנים האחרונות נהנתה נתיבי ישראל ממוניטין ויוקרה של חברה ממשלתית יעילה העומדת ביעדיה, ומשקט תעשייתי, שבזכותם הועברו לידיה סמכויות ופרויקטים שנלקחו מחברות תשתית אחרות כמו רכבת ישראל, חוצה ישראל ונתיבי אילון.

מחברת נתיבי ישראל נמסר: "מדובר בשיחת פנימית בין מנכ"ל החברה לבין עובדיה ומנהליה. השיחה הוגדרה כשיחת מוטיבציה בעקבות הכשל במחלף דרור ולקראת העבודה הצפויה לחברה והאתגרים העומדים בפני כלל העובדים בשנים הקרובות".