ועדת הכספים אישרה הלוואה של 140 מיליון שקל לתעש

רשות החברות הממשלתיות: "ההפרטה עולה כסף. יידרשו עוד הלוואות"

ועדת הכספים אישרה היום (ב') העמדת הלוואה בסך 140 מיליון שקל לתעשייה הצבאית. ההלוואה נועדה לצורך תשלום שכר לעובדים ולהוצאות שוטפות של החברה. תעש, כך עדכן נציג רשות החברות הממשלתיות, נמצאת בגירעון תזרימי גדול ועד להוצאת תכניות ההפרטה וההבראה לפועל באופן מלא, יידרשו הלוואות נוספות, לאפשר לחברה להמשיך לתפקד.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי), הודיע כי לאחר שכל הנציגים, משרדי הממשלה, רשות החברות, הנהלת החברה, ההסתדרות והעובדים, עמדו בהתחייבותם לסיים את ההליכים הנדרשים להפרטה, ועדת הכספים מוכנה לאשר העמדת הלוואות. סלומינסקי דרש מרשות החברות לחזור לוועדה, לכל היותר בתוך חודשיים, על-מנת להציג את מתווה ההפרטה המלא של תעש, לרבות העברתה לדרום".

סלומינסקי: "הנושא של תע"ש נמשך שנים על גבי שנים והמחלוקות בין המשרדים גרמו לכך ששילמו במשך 10 שנים משכורות למרות שהיה ברור שחלק מהעובדים לא צריכים להיות שם. בעקבות לחצי ועדת הכספים הוחלט בסופו של דבר על הוצאה לפועל של ההפרטה, יש מתווה והסיכום היה שניתן מעט זמן שהמתווה יתוכנן. מתווה מורכב, שכרוך בהעברת בסיסי צבא וכד'".

מנכ"ל תעש, אבי פלדר, הודה לוועדת הכספים "על התמיכה והסיוע בהאצת תהליך ההבראה וההפרטה. אנחנו יושבים על רשימות הפרישה, כמעט 1,170 עובדים יעזבו את החברה בסופו של דבר וזה לא דבר של מה בכך. הקמנו בתוך החברה צוותים: צוות אחראי על מבנה ארגוני, על מעבר לנגב וצוותים נוספים והחברה התארגנה למהלכים. את הרווח על הקטנת השכר לא נראה לפני 2015, עד שיושלם תהליך הפרישה של העובדים".