פיצוץ הגז בירושלים: הנהלת חברת סופרגז זומנה לחקירה

טכנאי הגז שנעצר אתמול ישוחרר היום ממעצרו ■ סנגורו: "זהו מעצר ראווה"

פיצוץ בעקבות דליפת גז הרעיד בלילה שבין ראשון לשני את דרומה של ירושלים. הבוקר (ג') קיבל בית המשפט המחוזי בירושלים באופן חלקי את ערעורו של טכנאי הגז על מעצרו, והורה לשחררו היום בשעה 19:00, לאחר שיגיע לבית בגילה ויבצע שחזור.

על-פי הדיווח בגלי צה"ל, נציג המשטרה אמר בדיון כי גם הנהלת חברת סופרגז בירושלים זומנה לחקירה. אתמול (ב') קבע בית המשפט השלום כי הטכנאי יישאר במעצר עד יום רביעי בבוקר, לבקשת המשטרה.

אברהם טופאן בן 56, אשתו גלית בת 42 ובנם יוסף בן השנתיים נהרגו סמוך לשעה 1:00 בפיצוץ בלון גז בביתם. 11 בני אדם נוספים נפצעו בפיצוץ, והם הועברו לבתי-החולים הדסה עין כרם ושערי צדק, אחת מהם במצב קשה.

עורך דינו של הטכנאי החשוד, שפרטיו אסורים בפרסום, דחה את הטענות בבית המשפט וקרא למעצרו "מעצר ראווה", וגם דובר חברת סופרגז, יובל ארד, דחה היום את הטענות.

לדבריו, "בשעה 22:10 בלילה הגיעה פנייה ראשונה מהשכנים. בעקבות הפנייה נשלח טכנאי לבניין שסגר את ברז הגז. מה שאני עוד יכול לומר זה שבאחת בלילה, דקות לפני הפיצוץ, הגיע טלפון נוסף אל המוקד, ונעשתה בדיקה נוספת עם אותו טכנאי, שאמר שהוא סגר את ברז הגז בביקורו וטיפל בבעיה".