תומרקין: מועצת עמק חפר ביצעה עבודות עפר והרסה את פסליי

יגאל תומרקין, חתן פרס ישראל לפיסול: "מבדיקה ראשונית עולה כי נגרמו נזקים בלתי הפיכים לכ-20 פסלים. השווי של כל פסל נאמד בלפחות 25 אלף דולר"

האם דחפורים שביצעו עבודות עפר עבור המועצה האזורית עמק חפר ומושב בורגתה ניפצו פסלים של האמן הנודע, חתן פרס ישראל לפיסול, יגאל תומרקין?

במכתב ששלח פרקליטו של תומרקין, עו"ד ליעד וטשטיין ממשרד שלמה כהן ושות', למועצה ולמושב, נאמר כי "לפני ימים אחדים הזדעזעו מרשיי לגלות כי במסגרת עבודות עפר שיזמו המועצה ומושב בורגתה (ככל הנראה לצורך חפירת בורות ביוב), ביצעו דחפורים פעולות 'חישוף' בחצר הסטודיו ורמסו וניתצו את פסליו של תומרקין".

לפי המכתב, מדובר בפסלים שהם נכסי צאן ברזל של האמנות הישראלית, שניצבים עתה בחצר הסטודיו כערימה של גרוטאות המיועדות למיחזור.

"מבדיקה ראשונית עולה כי נגרמו נזקים בלתי הפיכים לכ-20 פסלים, והם נהרסו למעשה. השווי של כל פסל נאמד בלפחות 25 אלף דולר", טוען פרקליטו של תומרקין.

עו"ד וטשטיין דורש מהמועצה ומהמושב "לעצור לאלתר את העבודות באזור הסטודיו, להתחייב לשחזר בצורה מלאה את הפסלים שניזוקו ולהתחייב לשלם פיצוי מלא בגין ההשחתה וההשמדה הנטענת של הפסלים, הפרת זכויותיו המוסריות של האמן תומרקין בפסליו, עוגמת-נפש, זילות שמו הטוב והפגיעה במוניטין שלו".