"הפוטנציאל של ישראל הוא לא 5 מיליון תיירים אלא 25 מיליון"

כך אמר היום מנכל אל-על היוצא, אליעזר שקדי, בכנס התאחדות סוכני הנסיעות ■ שר התיירות עוזי לנדאו: "אין תיירות נכנסת מבלי שיש תיירות פנים משגשגת"

מנכל אל-על היוצא, אליעזר שקדי, משווה את פוטנציאל התיירות של מדינת ישראל בדומה לזה של מדינות כמו סינגפור או צרפת.

"הפוטנציאל של ישראל הוא לא 5 מיליון תיירים אלא 25 מיליון, ולשם צריך לכוון. בלי להתבייש, בלי להתייחס לציניקנים" אמר שקדי בכנס השנתי של התאחדות סוכני הנסיעות.

"חברת אל-על היא הכנפיים האזרחיות של מדינת ישראל ושל יהודים בכל רחבי העולם, והיה לי הכבוד לעמוד בראשה של החברה הזו", סיכם שקדי.

נציין כי שקדי מסיים בימים אלה את כהונתו כמנכ"ל אל-על, וטרם הוכרז על מחליפו.

לנדאו: אין תיירות נכנסת מבלי שיש תיירות פנים משגשגת

שר התיירות עוזי לנדאו השתתף גם הוא בכנס התאחדות סוכני הנסיעות ואמר כי "המנוע האמיתי שיוביל לשדרוג והגדלת התיירות הנכנסת וצמיחה של תיירות הפנים הם סוכני הנסיעות".

לדבריו, "עם כל הקשיים, השנה החולפת היתה שנה טובה. שיווק תיירות - תמיד אנחנו אומרים שצריך לעשות כלפי חוץ, אבל בראש ובראשונה צריך לעשות שיווק פנימה מול מקבלי ההחלטות. לא חילחלה חשיבות הענף כמנוע צמיחה לתעסוקה וליישובים בארץ וכאמצעי ליצוג ישראל כדמוקרטיה תוססת שוחרת חופש כלפי העולם כולו.

"זו משימה חיונית שאני רואה בפניי, להדגיש את חיוניות תעשיית התיירות כמרכיב מרכזי בתעשייה הישראלית. יש לנו את כל מה שדרוש כדי להפוך את ישראל ליעד תיירותי אטרקטיבי הרבה מעבר ל-2% בתלג אלא בדומה לנתונים כמו 18% בקפריסין או 14% במצרים. יעד של 25 מיליון הוא אמביציוזי. היעד שלנו הוא 5 מיליון.

"המשרד ייכנס לתוכנית לפיתוח התיירות. כמה תיירים יכולה המדינה להחיל? כבר היום ירושלים פקוקה, אבל אנחנו יכולים לפתח מקומות נוספים כמו עכו או קיסריה. חיוני לבצע את כל מה שקשור בפיתוח בתי-מלון ופתרונות לינה אחרים כמו קמפינג או אכסניות. אנחנו רוצים לראות את עם ישראל יוצא לשטח. אין תיירות נכנסת מבלי שיש תיירות פנים משגשגת.

"בתיירות חקלאית אופניים או צימרים, חיוני שיתוף-פעולה בין תיירות פנימית וחיצונית. כשיש פגיעה בטחונית בתיירות נכנסת, מי שמציל את הענף הוא תיירות הפנים, שהיא חיונית במיוחד בשעות חירום.

"יש דברים שאינם קשורים לתקציב. אם רצוננו באמת לחולל צמיחה, צריך לשים דגש על התיירות ועל חוויית התייר. תייר שמגיע לכאן וחווה משהו יוצא דופן הוא שגרירה של ישראל בעולם.

"חשוב לנו לפתח לפיכך את נושא הקוד האתי. התאחדות סוכני הנסיעות הוא הגוף בראשון שהצטרף לקוד עליו חתומות מדינות שונות בעולם. אני שואף לחוויית שירות אחרת שמדינת ישראל תיתן לתייריה".