2 אחיות פעוטות מתו מחומר הדברה

משפחה נפגעה מהרעלת חומר הדברה בי-ם: האחים בני 6 ו-8 נפגעו קשה

חשד להרעלה של משפחה שלמה הבוקר (ד') בירושלים. תינוקת בת שנה וחצי ואחותה בת הארבע נפטרו, ואחיהן בני 6 ו-8 נפגעו באורח קשה כתוצאה מחשיפה לחומרי הדברה רעילים בדירת משפחתם בירושלים. הוריהם נפגעו באורח קל.

הבוקר פנו ההורים למוקד מד"א בעיר והתלוננו שבני המשפחה חשים ברע. צוות מד"א שהגיע לדירת המשפחה ברחוב שח"ל בעיר, מצא את ילדי המשפחה מעורפלי הכרה, והחל בביצוע פעולות החייאה והנשמה לבנות, בנות שנה וחצי ו-4. הצוותים פינו את כל בני המשפחה לבית החולים שערי צדק בעיר.

בבית החולים נקבע מותה של הפעוטה. אחותה בת ה-4 אושפזה במצב אנוש כשהיא מורדמת ומונשמת, ואחר הצהרים נקבע גם מותה. מצבם של שני האחים הוגדר קשה, ואילו מצבם של ההורים, כבני 30, הוגדר קל.

מחקירה ראשונית של האירוע עלה כי הדירה הודברה אתמול על ידי מדביר מוסמך, ומכל של חומר הדברה רעיל הושאר באחד החדרים. המדביר שביצע את ההדברה נעצר ונחקר במשטרה, ומסר לרופאים פרטים על החומר הרעיל. צוותים לטיפול בחומרים מסוכנים פינו את הבניין מיושביו.

שמוליק דיוויד, חובש מד"א שהגיע ראשון למקום סיפר: "כשנכנסתי לדירה ראיתי ילדה כבת 4 שוכבת על הרצפה כשהיא מחוסרת הכרה, ללא נשימה ודופק, התחלנו מיד להעניק טיפול רפואי ולבצע פעולות החייאה מתקדמות. מהחדר הסמוך הזעיקה אותנו אחת מבנות המשפחה שישנם ילדים נוספים שחשים ברע, התפצלנו וביחד עם חובשים ופאראמדיקים נוספים מצאנו בחדר הסמוך תינוקת כבת שנתיים מעורפלת הכרה שמצבה הלך והידרדר במהירות, ובנוסף שני ילדים כבני 8 ו-6 מעורפלי הכרה, הענקנו להם טיפול רפואי ובליווי בת משפחה פינינו אותם לבי"ח שערי צדק".